پاسخ مهم‌ترین سوالات شما درباره زیبایی-قسمت اول

مهرناز زاوه
برس را می‌توان تا سال‌ها استفاده کرد٬ به شرطی که هر ۴ تا ۸ هفته یک‌بار آن را تمیز کنید.

بر اساس آمار سالانه‌ی جستجو در گوگل از سوی کاربران، ما به بعضی از مهم‌ترین سوالات شما مربوط به داشتن پوست صاف و موهای تمیز و توصیه‌های آرایش جواب دادیم. 
۱-چگونه از شر جوش صورت خلاص شوید؟
جوش‌های صورت فقط و فقط به یک دلیل ایجاد می‌شوند: ترکیب روغن و سلول‌های مرده‌ی پوستی که باکتری‌ها را مسدود و راه پیاز مو را می‌بندند.
بهترین راه مقابله با جوش‌دانه‌ها چیست؟ یک تمیزکننده‌ی روزانه پیدا کنید. هم‌چنین به خاطر داشته باشید که هر شب آرایشتان را پاک کنید و از یک مرطوب‌کننده حاوی SPF استفاده کنید.
۲-چگونه از شر چروک‌های ناشی از بارداری خلاص شوید؟
در واقع هیچ راهی برای خلاص شدن و یا پیشگیری از آنها نیست٬ این چروک‌ها اغلب به مرور زمان از بین می‌روند. با این حال یک متخصص پوست می‌تواند روند محو شدن آنها را با استفاده از تجویز کرم و یا ژل حاوی رتینوئید تسریع ببخشد٬ این ژل به تغییر سلول‌ها کمک کرده و رشد کلاژن‌ها را تحریک می‌کند.
۳-موهایتان را چندوقت به چندوقت باید بشویید؟
هرچقدر بیشتر بین زمان شستن موهایتان فاصله باشد بهتر است. حتی اگر موهای شکننده دارید٬ باید یک روز در میان این کار را انجام دهید. چند روز انتظار باعث می‌شود تا روغن‌های طبیعی سرتان فعالیت‌ خود را برای داشتن موهایی سالم‌تر و بانشاط‌تر انجام دهند.
اما پیش از استحمام روزانه‌ باید محتاط باشید. لوئیس لیکاری نقاش مشهور معتقد است که نخست باید سعی کنید که یک روز در میان موهایتان را بشویید٬ و بعد تا آنجا که ممکن است این زمان را به تعویق بیاندازید. و از شامپو‌هایی برای موهای خشک استفاده کنید. اگر موهایتان خیلی فر است٬ یا خیلی زمخت٬ وی پیشنهاد می‌کند که از نرم‌کننده‌ی خود به عنوان شامپو استفاده کنید٬ چرا که می‌تواند موهایتان را تمیزتر کرده بدون آنکه روغن مویتان را از بین ببرد.
۴-کرم BB چیست؟
BB به «مرهم زیبایی» معروف است و در واقع یک محلول چند‌کاره برای از بین بردن لکه‌ها٬ صاف کردن پوست و نرم و مرطوب کردن آن است. 
۵-چگونه برس‌تان را تمیز می‌کنید؟
برس را می‌توان تا سال‌ها استفاده کرد٬ به شرطی که هر ۴ تا ۸ هفته یک‌بار آن را تمیز کنید. آیا برای شما بیشتر از این زمان بوده؟ پس بهتر است برس‌تان را دور بیاندازید. بافت‌ها معمولا با مواد کثیف و روغنی لای برس جمع شده و سفتی و سختی خود را از دست می‌دهند.
(منبع: ladycare)

مطلب مرتبط: 
چگونه دست‌هایمان را جوان نگه داریم؟

پاسخ مهم‌ترین سوالات شما درباره زیبایی-قسمت دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ