پاسخ مهم‌ترین سوالات شما درباره زیبایی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سعی کنید هر شب کرم یا ژل حاوی رتینول استفاده کرده و صبح‌ها٬ از یک مرطوب‌کننده حاوی SPF برای پیشگیری از آسیب پوست استفاده نمایید.

در قسمت اول این مطلب ۵ تا از سوالات متدوالی را که درباره زیبایی دارید، پاسخ دادیم. حالا ادامه مطلب را بخوانید.
۶-چگونه از شر پف زیر چشمتان خلاص ‌شوید؟
نخستین کاری که اول صبح انجام می‌دهید باید این باشد که با یک حوله‌ی خنک زیر چشم‌تان را پاک کنید. مالیدن تکه‌های تمیز سیب‌زمینی و یا خیار خنک‌شده نیز می‌تواند مفید باشد. راه‌کار دیگر این‌ است که پس از صرف صبحانه٬ چای کیسه‌ای سردشده را برای چند دقیقه زیر چشمتان بگذارید.
۷-چگونه چاله‌چوله‌های صورتتان را کم ‌کنید؟
سعی کنید هر شب کرم یا ژل حاوی رتینول استفاده کرده و صبح‌ها٬ از یک مرطوب‌کننده حاوی SPF برای پیشگیری از آسیب پوست استفاده نمایید.
۸-چگونه ابروهایتان را مرتب می‌کنید؟
سال ۲۰۱۴ سال ابرودرشت‌ها بود٬ اما این به معنای ابروهای پرپشت نیست. تر و تمیز کردن مختصر ابرو‌ها می‌تواند آنها را در یک راستا تنظیم کرده و صورتتان را بشاش کند.
سعی کنید آنها را رو به بالا و به سمت خارج چشم‌تان بشویید. آن‌گاه لکه‌ها یا چیزهایی که ممکن است در اطرافش باشید تمیز کنید.
۹-کک‌ و مک‌ها چه هستند؟
آنها نقاط تیره مدور و کوچکی هستند (معمولا کوچک و قهوه‌ای رنگ) که بر روی پوست و بدنتان ظاهر می‌شوند. بعضی‌هاشان مادرزادی است٬ اما بعضی‌شان به خاطر تماس زیاد با نور خورشید و فراموش کردن استفاده از ضد آفتاب مناسب بروز پیدا می‌کنند.
۱۰-بهترین راه برای استفاده از کرم چیست؟
اول از همه کرمی بخرید که با جنس پوستتان سازگار باشد. فقط مقدار کمی از آن را اطراف دهانتان بمالید. برای این‌که به خوبی روی پوستتان کرم را بمالید٬ از ضربه‌های کوچک به پیشانی٬ بینی٬ چانه و گونه‌هایتان استفاده کنید. سعی کنید از مرکز صورتتان شروع کنید٬ از یک اسفنج برای این کار استفاده کرده٬ و کرم را به سمت بیرون روی صورت بمالید. این یعنی باید آن را به آرامی روی بینی٬ بعد روی گونه‌ها٬ بعد بالا به سمت پیشانی و بعد پایین رو به چانه بمالید. همیشه رو به بیرون و پایین این کار را انجام دهید تا موهای زائد صورتتان به مرور محو شود. 
(منبع: ladycare)
مطلب مرتبط:
توصیه‌های یک تخصص پوست برای مراقبت از پوست در این روزهای سرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ