7 نسخه ی خانگی ساده برای پوست شما (‌قسمت اول)

پانته آ توتونپیان
در این مقاله ی دو قسمتی،راه هایی به شما می گوییم که با آن ها می توانید به سادگی پوستی لطیف داشته باشید...

برای اصلاح، صابون نزنید

اگر برای اصلاح مو از تیغ استفاده می‌کنید بهتر است به جای صابون از نرم‌کننده مو (کاندیشنر) استفاده کنید. مزیتی که کاندیشنر به صابون دارد این است که موها را نرم می‌کند و به همین خاطر اصلاح آن راحت‌تر می‌شود.

سلولیت را با قهوه از بین ببرید

اگر پاهای‌تان دچار سلولیت شده، می‌توانید خودتان در خانه آن را درمان کنید. کافی است قهوه‌ای که مصرف می‌کنید را دور نریزید و آن را به پاهای‌تان بمالید، کافئین سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. بعد از 20 دقیقه وقتی پاهای‌تان را می‌شویید پوست مرده از آن جدا می‌شود. فقط حواس‌تان باشد قبل از استفاده اطمینان حاصل کنید که حساسیتی به قهوه ندارید

آب پرتقال را به جای ضدآفتاب بزنید

اگر می‌خواهید پیاده روی کنید و از قضا ضدآفتاب‌تان تمام شده، می‌توانید از ضدآفتاب طبیعی استفاده کنید. راه‌حل آن ساده است، کافی است آب پرتقال طبیعی را روی پوست‌تان بمالید و چند دقیقه صبر کنید. این کار باعث می‌شود پوست شما از اشعه‌های مضر خورشید محافظت شود. اگر زخم یا جوش باز روی صورت دارید این تکنیک را فراموش نکنید.

ماسک عسل بعد از حمام

هنگام شست‌وشو به‌طور طبیعی محیط حمام به دلیل جریان آب مرطوب شده و تا حدودی بخار می‌گیرد، این زمان بهترین وقت استفاده از ماسک است. وقتی حمام‌تان تمام شد، همچنان که در حمام هستید کمی عسل روی صورت‌تان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت صورت‌تان را با آب گرم بشویید. این ماسک به نرمی و لطافت پوست همچنین روشن شدن آن کمک می‌کند.

 

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید…

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ