7 نسخه ی خانگی ساده برای پوست شما (‌قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
در این مقاله ی دو قسمتی،راه هایی به شما می گوییم که با آن ها می توانید به سادگی پوستی لطیف داشته باشید...

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید…

روغن زیتون به کرم بزنید

یکی از کرم‌های روزانه شما کرم مرطوب کننده است برای استفاده از این کرم می‌توانید دوتا سه بار در هفته چند قطره روغن زیتون را به کرم مرطوب ‌کننده خودتان اضافه کنید. این کار باعث می‌شود صورت‌تان بسیار براق شود و پوست صورت‏تان همچنان جوان و شاداب باقی بماند.

پوست آرنج‌تان را روشن کنید

اگرپوست ناحیه آرنج‌تان به هر دلیلی سیاه و کدر شده، می‌توانید آب یک عدد لیمو را بگیرید و با مقدار شکر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این مخلوط را روزانه حدود 5 دقیقه روی آرنج‌تان ماساژ دهید. لیمو خاصیت رنگ‌بری دارد و شکر هم سلول‌های مرده سطح پوست را کاملا از بین می‌برد. بعد از این کار می‌توانید کمی گلیسیرین روی بازوهای‌تان بمالید. با این کار رنگدانه پوست تولید شده و تیرگی ناخوشایند آن را از بین می‌برد

درمان خانگی جوش‌های سرسیاه

اگر از دست جوش‌های سرسیاه روی بینی‌تان کلافه شده‌اید، می‌توانید یک کاسه آب جوش تهیه کنید و دو یا سه قطره چای یا اسطوخودوس در آن بریزید و چند دقیقه صورت‌تان را با آن بخور دهید. بعد با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی آب مخلوط خمیری تهیه کرده و آن را روی جوش‌های سر سیاه بمالید و بگذارید یک یا دو دقیقه روی صورت‏تان بماند، سپس به آرامی آن را از روی پوست‌ پاک کنید و با آب گرم صورت‌تان را بشویید. نتیجه رضایت‏بخش خواهد بود.

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ