رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن جوش صورت و آکنه

مهرناز زاوه
الودکتر-هرچیزی که می‌خورید، به خورد پوستتان هم می‌رود. متخصصان تغذیه و پوست پس از انجام تحقیقات در این زمینه، لیستی تهیه کرده‌اند که به شما می‌گوید برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش، باید چه غذاهایی بخورید و از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنید.

هرچیزی که می‌خورید، به خورد پوستتان هم می‌رود. اگر غذاهای روغنی بخورید پوستتان هم از آن تغذیه می‌کند و بعد روغن مازاد را خارج می‌کند که این مسئله باعث ایجاد جوش و آکنه در صورت می‌شود. متخصصان تغذیه و پوست پس از انجام تحقیقات در این زمینه، لیستی تهیه کرده‌اند که به شما می‌گوید برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش، باید چه غذاهایی بخورید و از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنید.
غذاهایی که باعث از بین رفتن جوش می‌شوند
فیبر


ترکیبات فیبردار باعث دفع سموم از بدن و پاکسازی روده می‌شوند. بنابراین باید روزانه از غذاهای فیبردار مثل سالاد ٬ کلم بروکسل٬ ذرت و جو استفاده کنید.
از رژیم غذایی با چربی پایین استفاده کنید
 مواد غذایی دارای چربی زیاد باعث بالا رفتن تعداد جوش‌ها می‌شود بنابراین سعی کنید از رژیم‌هایی با چربی پایین‌تر استفاده کنید.
آب زیاد بنوشید


نوشیدن آب زیاد همواره باعث آبرسانی به پوست می‌شود، رشد سلول‌های مرده پوست را متوقف می‌کند و جلوی بسته شدن منافذ پوست را می‌گیرد.
غذاهایی که باعث بروز جوش می‌شوند
پروتئین و بادام زمینی


مصرف بیش از اندازه پروتئین٬ بادام زمینی و کره‌ بادام زمینی٬ میزان بروز جوش‌ را در بزرگسالان افزایش می‌دهد. پس با رسیدن به بزرگسالی مقدار مصرف این غذاها را کاهش دهید.
غذاهای تند و سرخ‌کردنی 


از آنجا که غذاهای تند و سرخ‌کردنی باعث افزایش چربی سطح پوست و بروز جوش‌های بیشتر می‌شود از مصرف آنها پرهیز کنید. میزان نمک غذایتان را کم کنید چون وجود نمک زیاد در رگ‌ها احتمال بروز آکنه را افزایش می‌دهد.
نوشیدنی‌های گازدار 


کیک‌ها٬ نوشابه‌ها و به‌طورکل نوشیدنی‌های گازدار میزان انسولین بدن را افزایش می‌دهند که به مراتب باعث بروز جوش‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید مصرف آنها را کم یا متوقف کنید.
غلات تصفیه شده


غلات تصفیه شده با افزایش التهاب در پوست، باعث ایجاد جوش می‌شوند. بنابراین سعی کنید از این نوع غلات، شامل برنج سفید٬ آرد سفید٬ نان سفید٬ کیک‌ها و ‌شیرینی‌ها پرهیز کنید و به جای آنها از غلات کامل مانند نان گندم، جو دو سر و سایر محصولات نهی شده از گندم را استفاده کنید.
(منبع: Health) 

مطالب مرتبط:

راه‌های مراقبت از پوست برای خانم‌ها بعد از ۲۰ سالگی 

بهترین و بی‌دردسرترین راه از بین بردن موهای زائد صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ