10 توصیه معصومین (علیهم السلام) به خواص درمانی زیتون

mousavi
خواص درمانی زیتون در کلام ائمه (ع)

قرآن به نحو بى‏سابقه ای از زیتون با صفت مبارک، به معناى فرخنده و بابرکت، نام برده؛ صفتى که در قرآن کریم غالباً براى کتاب و کلام و مکان مقدّس به کار رفته است.

از زیتون در قرآن کریم بسیار به نیکی یاد شده است. نام این میوه شش بار در قرآن کریم آمده است؛ پنج بار با میوه‏هاى دیگر و یک بار نیز در آیه 35 از سوره 24 (نور) به تنهایى براى روغن آن آمده است.

در طب اسلامی زیتون مورد توجه پیامبر (صلی الله علیه وآله): و سایر ائمه (ع) نیز بوده و در مورد آن سفارش های زیادی فرموده اند

که الو دکتر به مواردی از آن اشاره می کند:

1. پیامبر (صلی الله علیه وآله): زیتون ، مسواک خوبى است و از درختى مبارک است . دهان را خوشبو مى کند و جرم دندان را مى برد. زیتون ، مسواک من و پیامبران پیش از من است .

2. امام صادق (علیه‌‌ السلام): زیتون ، منى را زیاد مى کند.

3. امام صادق (علیه‌‌ السلام): زیتون ، بادهاى بدن را بیرون مى راند.

4. پیامبر (صلی الله علیه وآله): روغن زیتون بخورید و بدنتان را با آن چرب کنید که از درخت مبارکى است .

5. پیامبر (صلی الله علیه وآله): سینه پهلو را با قُسط دریایى و روغن زیتون ، درمان کنید.

6. پیامبر (صلی الله علیه وآله): روغن زیتون را بخورید و بدن را با آن چرب کنید که براى درمان بواسیر، سودمند است .

7. پیامبر (صلی الله علیه وآله): روغن زیتون بخورید و بدنتان را با آن چرب کنید که درمان هفتاد نوع درد است که جذام ، یکى از آنها است .

8. پیامبر (صلی الله علیه وآله): روغن زیتون ، روغن خوبان و نان خورش برگزیدگان است . در آن برکت نهاده شده است و دو بار در پاکى غوطه خورده است .

9. امام صادق (علیه‌‌ السلام): خوردن قاووت با روغن زیتون ، موجب روییدن گوشت در بدن مى شود؛ استخوان را محکم مى کند؛ پوست را لطیف مى سازد و قدرت جنسى را افزایش مى دهد.

10. امام صادق (علیه‌‌ السلام): اگر در بدن شما، جوش و دمل به وجود آمد، آن را ببندید و با روغن زیتون یا روغن حیوانى درمان کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ