چرا ائمه (ع) به خوردن سیب توصیه کرده اند؟

mousavi
خواصی از سیب که نمی دانستید

خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم بشر از طرف دانشمندان و متخصصان تغذیه همواره حائز اهمیت بوده است.

بحث خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از ابتدای خلقت انسان، به‌صورت علمی و غیرعلمی وجود داشته و از دیرباز از واجبات زندگی بشر محسوب می‌شده است؛ البته دستورات خداوند متعال نیز که از طریق انبیا و ائمه معصومین (ع) به انسان‌ها گوشزد شده.

شک نیست که تأثیر میوه‌ها در جسم بشر مانندن سایر غذاها و شاید بیشتر از برخی از آنها باشد؛

فواید این میوه بهشتی از کلام ائمه (علیه‌‌ السلام):

1. امام على (ع): سیب بخورید که معده را پاکسازى مى کند.

2. امام صادق (ع): سیب ، خوش بو کننده ى معده است .

3. امام صادق (ع): سیب ، موجب گشایش معده مى گردد.سیب بخورید که حرارت بدن را پائین مى آورد؛ درون را سرد مى کند و تب را از بین مى برد.

4. امام صادق (ع): به تبداران خود سیب بدهید که هیچ چیزى سودمندتر از سیب نیست .

5. اگر مردم مى دانستند چه چیزى در سیب نهفته است ، بیماران خود را به غیر آن درمان نمى کردند.سیب ، سودمندترین چیز براى قلب است و آن را شست و شو مى دهد.

6. مردى از سرزمین وبازده ، نامه اى به امام صادق (ع) نوشت و از اوضاع آنجا خبر داد. امام در جواب نوشت : ((سیب بخور)). او انجام داد و عافیت یافت .

7. شخصى به امام صادق (ع) گفت : ((اگر کسى از ما مریض شود، پزشکان او را به پرهیز، توصیه مى کنند)). امام فرمود: ((اما ما خاندان پیامبر، به جز خرما از چیز دیگرى پرهیز نمى کنیم و با سیب و آب سرد، درمان مى کنیم )).

8. درست بن ابى منصور مى گوید: در یک روز تابستانى ، نزد امام صادق (ع) رفتم . ظرفى پر از سیب سبز جلوى حضرت بود. گفتم : ((فدایت شوم ! مردم از این بدشان مى آید. شما چگونه مى خورید؟)). فرمود: ((شب گذشته ، تبدار شدم . کسى را فرستادم آن را تهیه کرد و برایم آورد و از آن خوردم . سیب ، تب را ریشه کن مى کند و حرارت بدن را پایین مى آورد)).

وقتى نزد خانواده خود بازگشتم ، آنان تبدار بودند. به آنان سیب دادم و تب آنها، ریشه کن شد.

9. امام کاظم (ع): سیب براى چند چیز سودمند است : زهر، افسون ، دیوانگى ناشى از جنّیان اهل زمین و بلغمى که چیره شده است . هیچ چیزى ، زودتر از سیب ، اثربخش نیست .

10. پیامبر (ص): سیب را ناشتا بخورید که شست و شو دهنده معده است .

11. پیامبر (ص): چهار چیز بر عمر انسان مى افزاید:… و خوردن سیب در سحرگاهان .

12. امام باقر (ع): هر گاه خواستى سیب بخورى ، ابتدا آن را بو کن و سپس بخور که اگر چنین کنى ، همه دردها و عارضه ها از بدنت بیرون مى رود و هر آنچه از جانب ارواح پدید آمده است ، آرام مى گیرد.

13. در هفته اول ، عروس را از خوردن شیر، سرکه ، گشنیز، و سیب ترش باز دار. زیرا رحم را نسبت به آوردن بچه ، عقیم و سرد مى سازد… و قاعدگى زن را قطع مى کند و موجب بیمارى اش مى شود.

14. زیاد قندى مى گوید: با برادرم به مدینه رفته بودیم که دیدیم مردم ، خون دماغ مى شوند و پس از دو روز مى میرند. برادر من نیز گرفتار خونریزى بینى شد. نزد امام کاظم (ع) رفتم و خواستار دارویى شدم . امام فرمود: ((به برادرت سیب بخوران )). به او سیب دادم و خونریزى اش قطع شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ