چه کسانی نباید چهارزانو بنشینند؟

مهرناز زاوه
به افراد مبتلا به آرتروز هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان چهار زانو ننشینند

آرتروز زانو از بیماری‌های شایع در افراد بالای ۵۰ سال است که موجب درد، تورم، تغییر شکل مفصل زانو، اختلالات حرکتی و … می‌شود. گاهی این دردها به حدی شدید هستند که ممکن است باعث ایجاد ناتوانی فرد در کارهای روزمره و عادی زندگی‌اش شوند.
کنترل و پیشگیری از پیشرفت این عارضه ارتباط مستقیم با زمان مراجعه بیماران به پزشک دارد. افراد هر چه سریع‌تر مراجعه کنند تحت کنترل گرفتن آن آسان‌تر خواهد بود و می‌توان از روند پیشرفت آن جلوگیری کرد. اما متاسفانه در کشور ما افراد با تاخیر فراوانی به پزشک مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که اغلب نیاز به جراحی دارند.  
به افراد مبتلا به آرتروز هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان چهار زانو ننشینند زیرا در هنگام بلند شدن فشار بسیاری بر زانو‌ها وارد می‌شود که این مساله موجب پیشرفت بیماری می‌شود. به این دسته از بیماران توصیه می‌شود ورزش کنند و وزن خود را متعادل نگه‌دارند، زانوها را گرم نگه داشته و از وارد شدن فشار بر روی آنها جلوگیری کنند و از کفش‌های مناسب استفاده کنند. 
ژنتیک، تروما(ضربه و تصادفات) و چاقی از عوامل مهم در بروز آرتروز زانو هستند که تنها از برخی از آنها می‌توان پیشگیری کرد، بنابراین به افراد توصیه می‌شود با رعایت نکات گفته‌شده بیماری را تحت کنترل قرار دهند.

مطلب مرتبط: 
مواد غذایی مفید برای آرتروز کدام‌اند؟

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ