این نوشیدنی باستانی شما را شاداب می کند!

mousavi
نوشیدنی آرام بخش برای رفع خستگی

این چای یکی از نوشیدنی ‌های مناسب برای کسانی است که می ‌خواهند جایگزین مناسبی برای چای پیدا کنند.

این نوشیدنی گرم و سودمند از نظر آرامش بخشی و رفع خستگی می‌تواند برای افرادی که علاقه مند به نوشیدنی‌های ضد خستگی هستند مفید واقع شود.

در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته ‌اند، چای قرمز یا چای ترش که به آن چای مکه هم می‌ گویند، به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه ‌ای که دارد، جایگاه مهمی‌ را به خود اختصاص داده است.

از گلبرگ و دانه‌های چای ترش می‌توان به عنوان نوشیدنی خوش طعم استفاده کرد، در واقع این نوشیدنی گرم و سودمند از نظر آرامش بخشی و رفع خستگی می‌تواند برای افرادی که علاقه مند به نوشیدنی‌های ضد خستگی هستند مفید واقع شود.

می‌توان این نوشیدنی گرم را با نبات و قند مصرف کرد.

البته لازم به ذکر است که شما می‌ توانید آن را با کمی عسل به صورت شربت استفاده کنید یا با آب سیب ترکیب کرده و خنک بنوشید. ترشی آن و شیرینی سیب به خوبی با هم سازگار می‌ شوند.

این چای پرخاصیت باعث کاهش فشار خون، رقیق و تصفیه کننده‌ خون و برعکس چای سیاه که باعث دفع آهن بدن می‌شود.

بر اساس یافته های یک پژوهش ارایه شده در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل، مصرف دم کرده چای ترش به طور معنی داری نسبت به چای معمولی بر پر فشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

چای ترش یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌آید. در واقع این نوشیدنی در عهد باستان از چای سرخ به عنوان شاداب کننده و “رفع کننده بیماری‌های قلبی” استفاده می‌شد.

منبع:

alodoctor.com

اگر می خواهید بیشتر بدانید:

چای ترش بهتراست یا چای سیاه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ