معجون ساده و شیرین برای لاغری

مهرناز زاوه
الودکتر-از عسل به این شیرینی انتظار هر کاری را داشتیم، غیر از کمک به کاهش وزن. این مطلب را بخوانید تا طرز تهیه معجون ساده و شیرین لاغری را یاد بگیرید.

از عسل انتظار هرکاری را داشتیم غیر از کمک به کاهش وزن. واقعیت این است که اگرچه عسل طعم شیرینی دارد و از مقدار زیادی قند تشکیل شده، اما نقش مهمی در رژیم غذایی ایفا می‌کند ، چرا که فواید بسیاری برای سلامتی داشته و با داشتن مواد مغذی کافی در طول رژیم باعث می‌شود چربی زیادی در بدن بسوزد و بدن به سرعت لاغر شده و در واقع به مهار اشتها و در نتیجه کاهش وزن منجر می‌شود.
با استفاده از عسل و نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از غذاهای چرب می‌توان به نتیجه‌ی مطلوبی برای کاهش وزن دست پیدا کرد. زیرا عسل میزان کالری رژیم را کاهش می‌دهد. برای حفظ وزن در حالت ایده‌آل مصرف یک قاشق یا دو قاشق غذا خوری عسل در روز مفید است.
عسل ارزش تغذیه‌ای بالای دارد. فردی که به دنبال یک برنامه تغذیه‌ای برای کاهش وزن است باید از خوردن عسل به تنهایی اجتناب کند زیرا خوردن عسل به تنهایی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. مصرف یک قاشق غذا‌خوری عسل با آب داغ قبل از صبحانه با معده خالی کمک می‌کند چربی های بدن بسوزند و وزن بدن کاهش یابد. همچنین نوشیدن عسل با آب لیمو و آب گرم هر روز صبح با معده خالی از نظر تامین انرژی برای انجام فعالیت‌ها و کاهش وزن مفید است.
مصرف عسل و دارچین هم در کاهش وزن موثر است. یک فنجان آب جوش با یک قاشق چای‌خوری دارچین و عسل قبل از صبحانه و قبل از خواب برای بدن بسیار مفید است، زیرا عسل و دارچین تعامل خوبی با هم دارند و به بهبود هضم غذا کمک می‌کنند و در نتیجه مانع از ذخیره چربی زیاد می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که خوردن یک فنجان دارچین جوشانده با عسل در صبح به کاهش حس گرسنگی در طول روز و سوزاندن کالری بیشتر منجر شده و این یعنی یک راه طبیعی برای کاهش وزن. همچنین می‌توانید چند قطره عسل به یک لیوان شیر کم‌چرب اضافه کنید زیرا خوردن عسل قبل از غذا باعث کاهش اشتها می‌شود اما پس از غذا مانند شیرینی باعث افزایش وزن می‌شود البته از نظر ارزش غذایی و سلامت، این دو تفاوت بسیاری دارند.


اگر می‌خواهید عسل را به مواد غذایی‌تان اضافه کنید می‌توانید چند قطره از آن را در ماست کم‌چرب حل کنید و آن را با صبحانه میل کنید. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در رژیم غذایی خود از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی در سالاد میوه استفاده کنند، البته رژیم غذایی حاوی عسل منجر به افزایش وزن می‌شود زیرا عسل کالری بیشتری نسبت به شکر دارد برای مثال یک قاشق غذاخوری شکر ۷۰ کالری و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی شامل ۹۰ کالری است.

معجون کاهش وزن
مخلوطی از عسل و دارچین را در یک فنجان آب جوش ۴۰ دقیقه قبل از خوردن صبحانه و قبل از خواب میل کنید. این روش به کاهش وزن و جلوگیری از تجمع چربی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط: 
این معجون هزار کاربرد دارد 
تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند
با این روش‌ها بدون ورزش لاغر شوید
با این رژیم ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ