کاربرد طب سوزنی برای زیبایی(قسمت اول)

پانته آ توتونپیان
در این مقاله دکتر الهام امیرآذر، پزشک عمومی و درمانگر طب سوزنی شما را با کاربردهای این طب در زیبایی آشنا می‌کند. در انتها نیز نظر دو نفر از متخصصان پوست، مو و زیبایی کشور را در این مورد می‌خوانیم.

1 + 8  کاربرد طب سوزنی در زیبایی!

به گفته دکتر الهام امیرآذر، درمانگر طب سوزنی هر زمان که از این طب سخنی به میان می‌آید ذهن اغلب مردم به سمت کاهش وزن و لاغری معطوف می‌شود چراکه شنیده‌اند طب سوزنی می‌تواند در کاهش اشتها موثر باشد و به لاغر شدن کمک کند. از طرفی اثرات طب سوزنی در کنترل دردهای حاد و مزمن از جمله میگرن، سیاتیک، کمردرد و حتی روماتیسم مفصلی به اثبات رسیده است. اما این روش درمانی کهن کاربرد مهم دیگری نیز دارد و آن افزایش زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت است. در ادامه به مهم‌ترین تاثیرات طب سوزنی بر زیبایی پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

 جوان‌سازی و شادابی پوست صورت

تاثیر طب سوزنی بر زیبایی اگرچه قدمتی دیرینه دارد اما به‌تازگی دوباره مورد توجه همگان قرار گرفته است. شما می‌توانید با طب سوزنی پوستی پنج تا 10 سال جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید؛ بدون اینکه عوارض داروهای شیمیایی، جراحی و تزریقات را متحمل شوید. این تغییر در همان سه جلسه اول طب سوزنی قابل مشاهده است. با ادامه درمان نیز پوست روشن‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر خواهد شد.

کاهش چروک‌های عمقی و رفع چروک‌های سطحی

طب سوزنی در کاهش یا از بین بردن چروک‌های دور چشم، پیشانی، خط اخم، خط خنده و سایر خطوط چهره موثر است. اثرات ضد چروک آن معمولا بعد از جلسات هفتم و هشتم درمان ظاهر می‌شود. اما این روش از آنجایی که قادر به فلج کردن عضله نیست روی بعضی چروک‌ها مانند خط اخم اثرات نسبی دارد. این بدان معناست که اگر فرد عادت اخم کردن را ترک کند، طب سوزنی بسیار سودمند خواهد بود. درواقع با استفاده از طب سوزنی این چروک‌ها از بین می‌روند اما اگر عادت به اخم کردن ترک نشود، خط اخم دوباره بازمی‌گردد. یکی از راهکارهای سودمند در این زمینه، استفاده از چسب‌های ضدحساسیت بین دو ابرو در زمانی است که فرد مرتبا عادت به اخم کردن دارد؛ از جمله موقع خواب.

 لیفتینگ و رفع افتادگی پوست

پوست صورت معمولا بعد از 35 سالگی شروع به افتادگی می‌کند و بسیاری از خانم‌ها به دنبال راه چاره برای درمان آن هستند. اگرچه به نظر عجیب می‌رسد اما اثرات طب سوزنی در لیفت صورت بسیار چشمگیر است. برای این منظور، خانم‌های غیرسیگاری معمولا به 10 تا 20 جلسه درمانی نیاز دارند. بعد از هفت جلسه نیز بسیاری از بیماران اظهار می‌کنند صورت‌شان سفت‌تر شده است. علاوه بر لیفت گونه‌ها و صورت، لیفتینگ پلک و ابرو نیز امکان‌پذیر است اما به دلیل حساسیت کار، این شیوه درمانی از جلسات پنجم به بعد انجام می‌شود. افرادی که مدام سرشان را پایین می‌اندازند و در حال مطالعه و کارهای کامپیوتری هستند، ممکن است صورت‌شان زودتر از زمان معمول افتادگی پیدا کند. در این مورد شاید اثرات لیفت رضایت‌بخش نباشد.

رفع کک و مک، لک صورت و روشن کردن پوست

طب سوزنی شاید از کارآمد‌ترین روش‌های درمانی برای از بین بردن لک‌های پوستی باشد حتی لک‌های مقاوم نیز تا حدود زیادی به این روش درمانی پاسخ مثبت می‌دهند. گاه بیمارانی را می‌بینیم که برای از بین بردن لک‌های پوستی‌شان هر نوع درمانی را انجام داده‌اند و طب سوزنی برای بسیاری از آنها آخرین و بهترین درمان بوده است. روشن شدن پوست از همان جلسات اولیه درمان شروع می‌شود. طی این جلسات ابتدا پایه یا زمینه پوست روشن می‌شود بنابراین گاهی لکه‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند اما پس از گذشت جلسات متعدد بیمار متوجه روشن شدن لک و حتی از بین رفتن کک و مک‌ها می‌شود.

 رفع تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم به دو دسته وراثتی (فیزیولوژیک) یا اکتسابی (پاتولوژیک) تقسیم می‌شود. در گروه اول معمولا تیرگی دور چشم ثابت است و کم و زیاد نمی‌شود. اغلب این افراد در اعضای خانواده‌شان نیز این مشکل را دارند. این گروه ممکن است به طب سوزنی پاسخ دهند اما امکان برگشت مشکل‌شان وجود دارد و باید جلسات نگهدارنده (ماهانه) را برای مدت طولانی انجام دهند اما در گروه دوم، تیرگی دور چشم بسته به وضعیت خواب، بیداری، استرس، نوع تغذیه، زمان عادت ماهانه، سردرد، وضعیت سینوس‌ها و. . . تغییر می‌یابد. این افراد معمولا پاسخ خوبی به طب سوزنی می‌دهند البته در این گروه باید حتما مشکل زمینه‌ای را برطرف کرد.

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ