آیا کک و مک درمان شدنی است ؟

این مشکل پوستی یک بیماری ژنتیکی و در افراد سفیدپوست با چشم‌های روشن و موهای طلایی متمایل به مشکی شایع است و تا دهه سوم زندگی به بعد همچنان ادامه می‌یابد.

تمام روش‌های درمانی و داروهایی که شرکت های دارویی- بهداشتی تبلیغ می‌کنند، فقط لکه‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کنند و هیچ‌کدام خاصیت درمان قطعی ندارند.

 

کشورهای اروپایی و آمریکا که در نژاد آنها کک‌و‌مک شیوع زیادی دارد، بسیار خوب توانسته‌اند این مشکل را بپذیرند و به‌هیچ‌وجه آن را بیماری تلقی نمی‌کنند و بی‌دلیل هم به دنبال درمان‌های متعدد نمی‌روند اما در ایران بیشتر خانم‌هایی که پوستشان کک‌‌‌ومک دارد. به توصیه‌های متخصصان پوست عمل نمی‌کنند و برای درمان، به سراغ محصولات آرایشی‌-بهداشتی تبلیغ‌شده می‌روند.

تنها توصیه ما این است که برای کمرنگ‌تر شدن لک‌ها و پیشگیری از پررنگ‌تر شدن آنها، از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

 

در ساعتهای ۱۰ صبح تا ۴ عصر حتی‌المقدور در محیط بیرون و مقابل آفتاب نمانید و هر ۳ ساعت کرم‌ ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ را به صورت بمالید.

در استخر، کوه و دریا و به‌خصوص اگر برای شنا به استخرهای روباز می‌روید، ضدآفتاب را فراموش نکنید. پوشیدن دستکش و استفاده از کلاه لبه‌دار هم الزامی است. بعضی‌ها عادت دارند کرم زینک‌اکساید را به جای ضد آفتاب به کار ببرند که اشتباه است، چون پوشش کامل و خوبی ندارد و هدف ما را از استفاده آن تامین نمی‌کند. در ضمن پوست را سفید و از منظر زیبایی نامطلوب می‌کند. خواص درمانی هم که ندارد و فقط یک محافظ در برابر آفتاب است و بس.

 

نکته دیگر اینکه هزینه کردن برای خرید کرم‌های لکه‌‌بر که پوست را مقطعی روشن یا انجام لیزر خاص که لک‌ها را کم‌رنگ می‌کند، بی‌فایده و مقطعی است، چون مشکل کک‌و‌مک ژنتیکی و درونی است.

گذشته از این اگر در برابر آفتاب و اشعه ماورای‌بنفش آن پوشش کامل نداشته باشید و از پوست محافظت نکنید، لکه‌ها دوباره عود می‌کنند. تاکید می‌کنم که این حالت به‌هیچ‌وجه بیماری مهمی تلقی نمی‌شود و بهتر است آن را قبول کنید و دنبال درمان‌های آنچنانی نباشید

الو دکتر:

چگونه میتوان کک و مک های صورت را از بین برد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ