توصیه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو

مهرناز زاوه
الودکتر-مو از عوامل تاثیرگذار در زیبایی ظاهر است. مسلمن هیچ‌کس دوست ندارد زیبایی‌اش را به خطر بیندازد. ما به شما روش‌هایی را یاد می‌دهیم که به کمک آنها در حفظ زیبایی‌تان موفق‌تر خواهید بود.

از دست  دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز طبیعی است. اما اگر قسمت‌هایی از سرتان کامل کچل شده یا موهایتان به شدت نازک شده، آن زمان می‌توان گفت که شما دارید ریزش مو را تجربه می‌کنید. در بسیاری از موارد ریزش مو موقت است، به عنوان مثال پس از شیمی درمانی یا زایمان و یا به سبب بالارفتن سن، که در این‌گونه از موارد نیازی به درمان ندارد. با این حال از آنجایی که ریزش مو بر ظاهر و زیبایی‌ افراد تاثیر می‌گذارد، خیلی‌ها به دنبال درمان آن هستند. ما برای پیشگیری از ریزش مو ۵ نکته مهم به شما پیشنهاد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد:
۱- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزی‌هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.
۲- پس از حمام کردن اگر موهایتان خشک و پرحجم می‌شود به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.
۳- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به‌ نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.
۴- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.
۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد با موها خودداری کنید که دشمن مو هستند.

در پایان توصیه می‌شود تا حد ممکن به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. سعی کنید از سشوار کمتر استفاده کنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد. به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید.

مطلب مرتبط: 
با آلوئه‌ورا در خانه رشد موی‌تان را تقویت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مسیح

مسیح

1394-09-20 - 19:28 پاسخ

سلام یکی از دوستان به من پیشنهاد داده که این قرص رو برای کم کردن میل جنسی استفاده کنم آیا صحیح است؟

1394-05-14 - 21:00 پاسخ

اطلارسانى واقعاً عالى هست متشکرم