این رژیم شما را یواشکی لاغر می‌کند

الو دکتر: شما برای اینکار مجبور نیستید رژیم بگیرید یا از دستور غذایی خاصی پیروی کنید. لازم نیست وعده غذایی خاصی را حدف کنید

کم کردن انرژی دریافتی روزانه تنها به میزان 100 کالری در روز می‌تواند شما را در یک سال 5 کیلوگرم لاغر کند. کاهش تنها 10 کیلوکالری در روز کار بسیار راحتی است. شما برای اینکار مجبور نیستید رژیم بگیرید یا از دستور غذایی خاصی پیروی کنید. لازم نیست وعده غذایی خاصی را حدف کنید یا به خودتان فشار بیاورید. آسانترین راه برای کاهش انرژی دریافتی، بررسی تک‌تک غذاها و اصلاح آنهاست. مثلا شما می‌توانید نان مصرفی معمول را با نانی کم‌کالری‌تر یا چیپسی که می‌خورید را با چیپسی رژیمی جایگزین کنید. رژیم و محاسبه کالری دریافتی نباید برای شما به شکل حل کردن مسأله ریاضی درآید. شما با استفاده از این چند روش ساده می‌توانید به راحتی غذاها را با انواع کم‌کالری‌تر آنها جایگزین کنید. این جایگزین‌ها برای غذاهای روزانه شما علاوه بر اینکه در هر روز حدود 100 کالری از انرژی دریافتی شما کم می‌کند، کمک می‌کند تا غذاهای بهتر و سالم‌تری دریافت کنید (دقت کنید که محاسبه کالری‌ها تقریبی است).

شیرینی
جایگزین: نان‌های شیرین
لازم نیست خوردن شیرینی با چای را به کلی حذف کنید اما به جای آن می‌توانید شیرینی‌های کم‌کالری‌تری را جایگزین کنید. خامه شیرینی‌های خامه‌ای را به هیچ وجه نخورید و به جای خوردن شیرینی‌های چربی که از شیرینی‌فروشی‌ها می‌خرید یا دونات‌هایی که در روغن سرخ می‌شوند و حدود 400 کیلوکالری انرژی دارند، از کیک صبحانه خانگی، کیک یزدی یا نان شیرمال استفاده کنید که به طور متوسط حجم مساوی از آنها بین 150 تا 250 کیلوکالری است.
  تکه‌های پنیر
جایگزین: پنیر رنده شده
موقع استفاده از پنیر چه پنیر صبحانه باشد چه پنیر پیتزا، بهتر است آن را رنده کنید. یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده تنها 22 کیلوکالری دارد در حالی که یک تکه پنیر که روی قاشق غذاخوری قرار می‌گیرد، 120 کیلوکالری دارد. به جای استفاده از تکه‌های پنیر در غذا، بهتر است آن را رنده کنید و تنها روی غذا بپاشید.
  بستنی شکلاتی
جایگزین: بستنی یخی
بستنی‌های شکلاتی (مگنوم) به خاطر لایه ضخیم شکلات روی آن و شکلات داخل آن و حجم بزرگش حدود 300 کیلوکالری انرژی دارد اما بستنی یخی و حتی بستنی‌های کوچکی که روکش شکلاتی ندارند تنها بین 100 تا 150 کیلوکالری انرژی دارند. در حالی که مزه این 2 مدل بستنی آنچنان تفاوتی با هم ندارند.

رژیم غذایی مرگبار(قسمت اول)

رژیم غذایی مرگبار(قسمت دوم)

رژیم غذایی مرگبار(قسمت سوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ