با رژیم لاغری هفت خورش، معجزه را به چشم‌تان ببینید

مهرناز زاوه
اگر برای لاغری روش‌های مختلفی را در پیش گرفته‌اید و همچنان اضافه‌وزن زیادی دارید این بار سراغ طب سنتی و رژیم هفت‌خورش بروید. این رژیم جالب به شما کمک می‌کند چاقی کل بدن‌تان را از بین ببرید و اندام متناسب‌تری داشته باشید.

اگر برای لاغری روش‌های مختلفی را در پیش گرفته‌اید و همچنان اضافه‌وزن زیادی دارید این بار سراغ طب سنتی و رژیم هفت‌خورش بروید. این رژیم جالب به شما کمک می‌کند چاقی کل بدن‌تان را از بین ببرید و اندام متناسب‌تری داشته باشید. 
غذاهای شکم گول‌زنک بخورید
چاقی همه افراد شبیه هم نیست. بعضی‌ها چربی‌های شکمی دارند و گروهی دیگر به طور موضعی در بعضی نقاط بدن‌شان چربی‌های اضافه دیده می‌شود. دسته دیگری هم کل بدن‌شان چاق است. بهتر است افرادی که کل بدن‌شان چاق است در مواد غذایی که مصرف می‌کنند دقت کنند. به این افراد توصیه می‌شود از غذاهای شکم‌پرکن کم کالری استفاده کنند. این غذاها شکم‌تان را فریب می‌دهند و با این ترفند می‌توانید لاغر شوید. کرفس ، کلم ، جو ، هویج ، زیتون ، کاهو ، کلم بروکلی ، اسفناج ، و کدو از این دسته‌اند و شما را به سمت مصرف کالری کم‌تر هدایت می‌کنند. می توانید این خوراکی‌ها را به شکل خام یا پخته مصرف کنید. به طور مثال می‌توانید آن‌ها را به صورت خورش تهیه کرده و همراه با ادویه‌جات مصرف کنید. البته شرط مصرف این غذاها این است که همراه‌شان نان یا برنج نخورید.


غذا خوردن با چنگال
به طور کلی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از شروع غذا خوردن مرکز سیری تحریک می‌شود ، بنابراین یک پیشنهاد برای کاهش اشتها این است که مقدار کمی آب قند غلیظ درست کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از غذا خوردن مقدار کمی از این معجون لاغری‌تان را به آرامی سر بکشید، آن را داخل دهان و زیر زبان نگه دارید. به این ترتیب شربت از طریق عروق زبان جذب شده و با تحریک مرکز سیری سبب می‌شود احساس گرسنگی نداشته باشید و در نتیجه هنگام انتخاب غذا بشقاب‌تان را کم‌تر پر کنید.
اگر گاهی اوقات دسترسی به این شربت برای‌تان ممکن نبود، تا  قبل از تحریک مرکز سیری توصیه می‌شود برای کاهش وزن غذای‌تان را  با چنگال بخورید. در این صورت فرصت ارسال پیام به مرکز سیری وجود دارد و چنگال به شما کمک می‌کند قبل از ارسال این پیام غذای کم‌تری میل کنید.
رژیم غذایی هفت‌ خورش را امتحان کنید
اگر جزو افرادی هستید که چاقی در تمام بدن‌تان دیده می‌شود برای لاغر شدن به سبک سنتی، رژیم هفت خورش را از دست ندهید. این رژیم شامل هفت خورش سبزرنگ است که می‌توانید هر روز هفته یکی از آن‌ها را تهیه کنید. البته در مصرف این خورش‌ها محدودیتی وجود ندارد و این رژیم مخصوص لاغری مزایایی دارد که می‌توانید از وجود‌شان بهره‌مند شوید. این خورش‌ها عبارتند از :
– خورش آلو اسفناج
– خورش قورمه سبزی (بهتر است بدون لوبیا باشد تا کالری اضافه به بدن نرساند)
– خورش کرفس
– خورش کنگر
– خورش ریواس
– خورش بامیه
– خورش بادمجان کبابی
– خورش بادام و زرشک (غذای مخصوص کرمانشاهی‌ها)
برای دنبال کردن این رژیم هر‌کدام از خورش‌ها را در وعده ناهار یا شام به‌طور جداگانه یا هر روز یک خورش را در نظر بگیرید. هر چقدر روغن این غذاها کم‌تر باشد بهتر است. در این رژیم طب سنتی باید هر چهار ساعت یک بار مقداری خورش بخورید. اگر این برنامه زمان‌بندی را رعایت نکنید پیام سیری به مغز مخابره نمی‌شود. ممکن است ساعت ۱۲ ظهر بیشتر غذا بخورید و ساعت چهار چندان میلی به غذا خوردن نداشته باشید، با این حال خودتان را مجبور به خوردن کنید، در غیر این صورت در وعده بعدی غذای بیش‌تری را به سمت معده هدایت می‌کنید.
یکی از مشکلات افرادی که رژیم غذایی را دنبال می‌کنند این است که شاید اجرای رژیم‌های سفت و سخت آن‌ها برای سایر افراد خانواده آزاردهنده باشد. یکی از مزایای استفاده از رژیم هفت خورش این است که سایر افراد خانواده هم می‌توانند این خورش‌ها را مصرف کنند. افرادی که قرار است لاغر شوند باید خورش را به تنهایی و بدون نان و برنج بخورند ولی دیگران می‌توانند این غذا‌ها را با نان و برنج مصرف کنند.
در بعضی وعده‌ها می‌توانید از رژیم‌های حاضری کمک بگیرید. نان و سیب ، نان و خربزه ، نان و هندوانه یا یک کف دست نان و یک عدد میوه بخورید.
لاغرکننده‌ها را بشناسید
گروهی از ترکیبات لاغر‌کننده خاصیت چربی‌سوزی دارند و دسته‌ای دیگر اشتها را کم می‌کنند. چربی‌سوز‌ها شامل تمام گیاهانی هستند که مزاج گرم دارند، مانند کرفس (به شکل سالاد، آب کرفس و …) یا زیره به صورت عرق زیره یا اضافه شده روی برنج. از طرف دیگر مصرف سرکه سیب و سرکه انگور سبب کاهش اشتها می‌شوند. این ترکیبات خاصیت سرد‌کنندگی دارند. معده ما مانند کارخانه‌ای است که با حرارت کار می‌کند. وقتی سرکه می‌خورید مثل این است که شعله گاز را کم می‌کنید. به این ترتیب غذا دیرتر هضم می‌شود و گرسنگی دیر‌تر به سراغ‌تان می‌آید.

مطالب مرتبط:
تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند
با این رژیم غذایی ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ