با این روش‌ها رنگ موهایتان را ماندگارتر کنید

مهرناز زاوه
الودکتر-هر چند وقت یک بار پول و وقت زیادی خرج می‌کنید تا موهایتان را رنگ کنید، اما پیش از این‌که بتوانید از رنگ موی جدیدتان لذت ببرید، می‌بینید که رنگش از بین رفته. ما به شما راهکارهایی یاد می‌دهیم که به کمک آنها دیگر مجبور نیستید زود به زود موهایتان را رنگ کنید.

هر چند وقت یک بار پول و وقت زیادی خرج می‌کنید تا موهایتان را رنگ کنید، اما پیش از این‌که بتوانید از رنگ موی جدیدتان لذت ببرید، می‌بینید که رنگش از بین رفته. ما به شما راهکارهایی یاد می‌دهیم که به کمک آنها دیگر مجبور نیستید زود به زود موهایتان را رنگ کنید.
با آب داغ دوش نگیرید
آب داغ غیر از این‌که باعث خشکی موها می‌شود، عمر رنگ موها را هم کوتاه‌تر می‌کند. حرارت باعث باز شدن پولک‌های کوتیکول می‌شود، رنگ موها را از بین می‌برد و رطوبت موها را کم می‌کند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب با درجه حرارت استاندارد(۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد) بشویید، با حوله خشک کنید، بعد دوباره با سردترین آبی که می‌توانید تحمل کنید آن‌ها را بشویید تا منفذهای کوتیکول بسته شود. این کار باعث ماندگاری بیشتر رنگ موها می‌شود. به خصوص وقتی موخوره‌های آن‌ها را هم کوتاه کنید.
موقع شنا کردن یا آفتاب گرفتن دقت کنید
در برابر نور خورشید و کلر باید از موهایتان محافظت کنید. وقتی که زیر نور خورشید، در استخر یا دریا هستید، از یک محافظ موی دارای SPF استفاده کنید تا رنگ موهایتان از بین نرود. از محصولاتی که حاوی روغن آفتابگردان هستند هم می‌توانید استفاده کنید چون آنتی‌اکسیدان دارند و از مو محافظت می‌کنند.
بیش از حد از وسایل گرمایشی استفاده نکنید
اگر در هفته اول پس از رنگ کردن موهایتان از وسایل گرمایشی استفاده نکنید، رنگ موهایتان زود از بین نمی‌رود. وسایلی مثل سشوار و اتوی مو در واقع سرعت از بین رفتن رنگ موها را زیاد می‌کنند. اگر مجبور شدید از این وسایل استفاده کنید، لااقل هفته اول بعد از رنگ کردن موها از آن‌ها استفاده نکنید.


تا حد ممکن موهایتان را دیر به دیر بشویید
شامپوهای خشک به درد موهای تازه رنگ‌شده می‌خورند. چون هر‌چه موهایتان را کمتر بشویید رنگ آن‌ها ماندگارتر خواهد بود. سعی کنید حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از رنگ کردن، موهایتان را نشویید. اگر تا قبل از آن مجبور شدید این کار را بکنید از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.
از فیلتر تصفیه آب دوش حمام استفاده کنید
این وسیله مواد معدنی و شیمیایی و کلر آب را از بین می‌برد. آبی که مواد محلول معدنی و نمک زیادی داشته باشد، رنگ موهایتان را پاک می‌کند و روغن طبیعی مو را از بین می‌برد. این فیلترها مواد پاک کننده رنگ موجود در آب را کمتر می‌کنند.
موهایتان را قبل از رنگ شدن آماده کنید
یک یا دو روز قبل از این‌که موهایتان را رنگ کنید از یک شامپوی کی‌لیت‌ساز برای پاک کردن هر نوع مواد حالت‌دهنده از روی موها، استفاده کنید. برای برگرداندن رطوبت دوباره موها، یک بار در هفته از ماسک نرم‌کننده استفاده کنید، این کار باعث می‌شود بعد از رنگ‌کردن موها، رنگ آن زود از بین نرود.
از محافظ حرارتی استفاده کنید
این محصول در برابر آسیب‌های حرارتی ناشی از ابزارهای حالت‌دهنده، از موهایتان محافظت می‌کند و باعث می‌شود رنگ موها زود از بین نرود.
بعد از رنگ‌کردن موها کمتر از نرم‌کننده استفاده کنید
استفاده از نرم‌کننده‌ها یا ماسک‌های خانگی قبل از رنگ کردن موها خوب است، اما پس از آن، رنگ آن‌ها را از بین می‌برد، به خصوص موهای قرمز یا شرابی. نرم‌کننده یا ماسک توسط فولیکول مو جذب می‌شود تا به مو رطوبت زیادی برساند و وقتی با آب شسته می‌شود مولکول رنگ را هم با خودش می‌برد و در نتیجه رنگ مو به تدریج محو می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق از یک نرم‌کننده روزانه استفاده کنید. (فقط به مدت طولانی آن را روی موهایتان نگذارید.)

مطلب مرتبط:
با این مولتی ویتامین جدید، رنگ موهای سفیدتان برمی‌گردد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ