۷ درمان طبیعی نازایی در زنان

maryam01
نازایی زنان بسیار شایع‌تر و پیچیده‌تر از یک آسیب یا بیماری جسمی زنانه بوده و می‌تواند به طرق مختلفی بر روی قدرت باروری آن‌ها تأثیر بگذارد. خوشبختانه چند درمان طبیعی وجود دارد که در روند درمان انواع مختلف نازایی زنان مؤثر است.

نازایی زنان بسیار شایع‌تر و پیچیده‌تر از یک آسیب یا بیماری جسمی زنانه بوده و می‌تواند به طرق مختلفی بر روی قدرت باروری آن‌ها تأثیر بگذارد. خوشبختانه چند درمان طبیعی  وجود دارد که در روند درمان انواع مختلف نازایی زنان مؤثر است.

۱- شبدر قرمز
معمولا مشکلات هورمونی در زنان می‌تواند دلیل نازایی باشد. اندومتریوز و یا ضخیم‌شدن دیواره‌ی رحم نیز ممکن است باعث نازایی زنان شود. نوشیدن چای شبدر قرمز سه بار در روز برای تنظیم نوسان هورمونی و نیز از میان بردن رشد بی‌رویه‌ی بافت‌های دیواره‌ی رحمی بسیار مفید است.

۲-گیاه شیرین‌بیان
میزان پایین استروژن در بدن زنان می‌تواد به نازایی بینجامد. گیاه شیرین‌بیان به نوعی می‌تواند کار استروژن را در بدن زن انجام دهد. این ترکیب می‌تواند عدم‌تعادل هورمونی بدن زن را تنظیم کند.

۳- گل پنج انگشت
گل پنج انگشت در زمان‌های قدیم به عنوان میوه‌ای شناخته می‌شدند که باعث کاهش قوای جنسی می‌شد. با این حال این توت‌ها برای درمان نازایی استفاده می‌شوند. گل پنج انگشت به پخش استروژن، پروژسترون و تستسترون٬ که تمام‌شان برای باروری مفید هستند، در بدن کمک می‌کند.

۴-توت مار
توت مار گیاه دیگری است که دارای ترکیباتی‌ بسیار شبیه استروژن بوده و باعث تنظیم عدم‌تعادل استروژن در وضعیت بدن زن می‌شود.

۵– روغن گل مغربی
برای افزایش مواد مخاطی گردن رحم،٬ ۲۰۰۰ میلی‌گرم از روغن گیاه‌مغربی را می‌توان هر روز بعد از مشورت با گیاه‌شناس مربوط در راستای مقدار مشخص آن٬ استفاده کرد.

۶– ماکا
ماکا گیاهی است که برای درمان عدم‌تعادل هورمونی در زنان استفاده می‌شود. استفاده از آن باعث افزایش ترشح هورمون لوتئین‌ساز که مسئول چرخه‌ی تخمک‌گذاری و تنظیم آن است، می‌شود.

۷-گیاه دونگ کویی
دونگ کویی گیاهی است که برای درمان مشکلات مختلفی که به اعضای تناسلی زن مربوط است استفاده می‌شود. مصرف دونگ کویی‌، رحم را برای پرورش جنین آماده می‌کند.
(منبع: ladyhealth)

مطلب مرتبط:
آیا چسبندگی رحم نازایی می‌آورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مانیسا

مانیسا

1394-05-12 - 11:05 پاسخ

سلام 2ساله اقدام به با دارى کردم ولى هنوز بچه دارنشدم خودم وشوهرم آزمایش انجام دادیم مشکلى نداشتیم تنهامشکل من تنبلى تخمدان است تورابخداجوابم رابدهیدوضعیت مالى خوبى ندارم

admin

admin

1394-05-12 - 11:05

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .

1394-05-01 - 09:25 پاسخ

سلام 15سال هست که ازدواج کردم نازایی دارم عمل لاپاراسکوپی هم کردم الان دارم دم کرده تخم هویچ میخورم خواستم بدونم تاثیری داره ؟ در حال

admin

admin

1394-05-01 - 09:25

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .