توصیه های جالب امام رضا(ع) برای تقویت حافظه

mousavi
واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟ در این رابطه برای تقویت حافظه از امام رضا(ع) روایات جالبی نقل شده که به آن اشاره می کنیم.

واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟ در این رابطه برای تقویت حافظه از امام رضا(ع) روایات جالبی نقل شده که به آن اشاره می کنیم.

در این جا در مورد یکی از مهم ترین موضوعات در مورد تقویت حافظه سخن خواهیم گفت. عواملی که باعث اختلال این امر می شوند کم نیستند. تضعیف یا تقویت حافظه تنها و تنها به شکل رفتار شما و شیوه ی استفاده از آن ربط پیدا می کند

واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟ در این رابطه برای تقویت حافظه از امام رضا روایاتی نقل شده که الو دکتر به تعدادی از آن اشاره کرده است.

در رساله ذهبیهامام رضا (علیه‌‌ السلام)می فرمایند:

*کسی که می‌خواهد قدرت حافظه اش افزایش یابد، صبح ناشتا 21 عدد مویز بی دانه مصرف کند.

*در مواردی دیگر درباره تقویت حافظه آمده کسی که می‌خواهد فراموشی خود را کاهش دهد و از قدرت حافظه خوبی برخوردار شود، باید هر روز سه قطعه زنجبیل پرورده در عسل (خوابانیده در عسل) و آغشته به خَردل را همراه غذای روزانه خود مصرف کند.

*و در بیانی دیگر گفته شده کسی که می‌خواهد به عقلش افزوده شود، هر روز قبل از خروج از خانه، صبح ناشتا سه عدد هلیله سیاه را با شکر طبرزد (شکر سرخ) مصرف کند.

*و از جمله راه‌های پاکسازی مغز بُخور با گیاهان دارویی مانند پونه، آویشن، مرزنجوش و انفیه (در لغت هر دارویی را که به بینی کشند انفیه (بوییدنی) گویند؛ انفیه ماده‌ای است که برای باز شدن مجاری تنفسی استفاده می‌شود و طریقه استعمال به این صورت است که مقداری کمی از آن را نزدیک یکی از سوراخ‌های بینی برده و سوراخ دیگر بینی را با دست گرفته و ماده را به داخل بینی با دَم  وارد کرد) برای پاکسازی مغز و سر از مواد زائد مفید است.

*بادام یک غذای دوایی است که دارای طبیعتی گرم و تر بوده و مصرف طولانی مدت آن به بدن آسیب وارد نمی‌کند و حافظ قوا و ارواح بدن است و از مهمترین خواص بادام، حافظ جوهر دِماغ (مغز) بودن آن است.

*وقتی قوا یا جِرم دماغ دچار کاستی می‌شود، به طور کامل قادر به انجام وظایفش نیست و توانایی مغز کاهش پیدا می‌کند و ضعف دماغ بروز پیدا می‌کند.

سر دردی که ناشی از بخارات تولید شده در معده ناشی از هضم غذا یا استشمام بوها یا شنیدن صداها باشد، تکدّر حواس، ضعف در تفکر، ضعف در تخیل و … را در بر دارد.

هر شب هنگام خواب 7 عدد مغز بادام پوست گرفته و با هم وزنش نبات مصرف شود. که در تقویت حافظه مؤثر است.

منبع:alodoctor.com

اگر می خواهید بیشتر بدانید:

توصیه امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه

روش‌های گوناگون تقویت حافظه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
داود

داود

1394-07-04 - 09:06 پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشی.بنده لرزش اندام دارم بخصوص در ناحیه سر و دست و خیلی رنج میبرم.لطفا راهنمایی کنید برای مداوا.ممنونم

admin

admin

1394-07-04 - 09:06


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .