به این ۵ دلیل باید دندان‌تان را بکشید

maryam01
زمانی تنها راه حل مشکلات دندانی، کشیدن آن بود. اما حالا با پیشرفت‌های دندان‌پزشکی هدف اصلی درمان دندان، حفظ دندان و به ندرت کشیدن آن است. اما شرایطی پیش می‌آید که ناگزیر به کشیدن دندان هستیم.

زمانی تنها راه حل مشکلات دندانی، کشیدن آن بود. اما حالا با پیشرفت‌های دندان‌پزشکی هدف اصلی درمان دندان، حفظ دندان و به ندرت کشیدن آن است. اما شرایطی پیش می‌آید که ناگزیر به کشیدن دندان هستیم. با هم پنج مورد را در این زمینه بررسی می‌کنیم:
دندان غیرقابل ترمیم
وقتی دندانی بر اثر پوسیدگی، ترک، بیماری پیشرفته‌ی لثه یا فرسایش استخوان از بین می‌رود دیگر غیر‌قابل ترمیم بوده و باید آن را کشید.
دندانی که جای بدی واقع شده و یا به کار نمی‌آید
اکثر اوقات دندان‌های عقل به شکلی نامناسب و یا نیمه‌کامل در امتداد محور لثه درمی‌آیند. تمیز کردن آن‌ها دشوار است و اغلب به عفونت می‌انجامد. آن‌ها به زبانتان مدام مالیده شده و باعث زخم و درد می‌شوند. هم‌چنین قابلیت پیشروی کیست یا تومور در اطراف دندان‌های نهفته وجود دارد. این شرایط به کشیدن احتیاطی دندان عقل می‌انجامد.
برای ارتدنسی
درمان از طریق ارتودنسی باعث مرتب‌سازی دندان‌ها می‌شود. برای دستیابی به این هدف باید فاصله لازم بین دندان‌ها وجود داشته باشد و بنابراین اگر نباشد، کشیدن دندان یا دندان‌ها لازم می‌شود.
دندان‌های زائد یا اضافی
اگر دندان اضافی دارید طوری که باعث می‌شود اغلب لپ‌تان را گاز بگیرید و یا برای تمیز کردن‌شان مشکل دارید یا جلوی رشد باقی دندان‌ها را گرفته‌اند، باید آنها را بکشید.
پیش از رسیدن پرتو رادیواکتیو به سر و گردن
برخورد پرتو رادیواکتیو به سر و گردن باعث آسیب استخوان فک می‌شود. برای همین دندان‌هایی که در بستر این پرتو هستند و فاسد شده‌اند و یا در اطرافشان لثه‌ی ضعیف وجود دارد باید کشیده شوند پیش از آن‌که بتوان به راه‌های دیگری فکر کرد.
(منبع: healthsite)

مطلب مرتبط:
عوارض جراحی دندان عقل را می‌دانید‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ