خواص درمانی نخود از نگاه امام رضا (ع)

mousavi
توصیه های طب سنتی درباره خواص درمانی نخود

نخود یک ماده غذایی بسیار مفید و پرانرژی است که متأسفانه از سفره ایرانیان در حال حذف شدن است و شاهد استفاده کمتر آن در تغذیه مردم هستیم. آیا می دانستید که چرا به ورزشکاران خوردن نخود توصیه می شود؟

الو دکتر در این مطلب خواص نخود را در کلام امام رضا (ع) بیان می کند:

نخود تقویت‌کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

در حدیثی به نقل ازامام رضا(ع)از پدرانش آمده که رسولخدا (ص)فرمود: بر شما باد خوردن نخود و عدس، زیرا مبارک و مقدس است و باعث رقت قلب وزیاد شدن اشک می‌شود.

امام رضا علیه السلاممی فرماید: اَلْحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ؛ نخود براى کمر درد مفید است.

و در حدیثی دیگر می فرمایند: نخود با طبیعت گرم و خشک، مقوی ریه، ملیّن، خونساز، مغذی، چاق‌کننده و اشتهاآور است. خوردن آب نخود پخته توام با نمک ، مُدر و درمان کننده سینه درد ، گرفتگی صدا و التیام دهنده سرفه است. و مصرف گوشت با حبوبات را توصیه کرده اند .

امام رضا علیه‌السلام پیش و پس از غذا نخود پخته می‌خورند.

از نگاه طب سنتی نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است و در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

منبع: alodoctor.com

خواص دارویی – جادویی نخود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ