توصیه‌های امام رضا(ع) در پیشگیری از پوکی استخوان

mousavi
در این مطلب توصیه هایی را در مورد حفظ توان استخوان‌ها و جلوگیری از پیر شدن آن‌ها می خوانیم.

امام رضا(ع) در مورد حفظ توان استخوان‌ها و جلوگیری از پیر شدن آن‌ها توصیه‌هایی دارند که از جمله آن می‌توان به خوردن باقلا، برگ چغندر و … اشاره کرد.

یکی از موضوعاتی که در طب الائمه (ع) مورد اشاره قرار گرفته راه‌های تقویت و استحکام استخوان‌های بدن است.

مطابق آموزه‌های پزشکی ائمه(ع)، انسان دارای دوازده اندام اصلى، 246 استخوان و سیصد و شصت رگ است. مواد غذایی مختلفی هم وجود دارد که به تقویت و استحکام استخوان‌ها برای تأمین سلامتی بدن کمک می‌کند.

امام رضا(علیه السلام) در مورد حفظ توان استخوان‌ها و جلوگیری از پیر شدن آن‌ها خوردن باقلا را مفید می‌دانند. آن حضرت می‌فرماید: «خوردن باقلا، مایه تقویت مغز استخوان‏‌هاى ساق پا مى‏شود، توان مغز را افزون و خون تازه تولید می‌کند».

در روایتی دیگر می فرمایند: برای بهبود وضعیت استخوان‌ها استفاده از برگ چغندر را توصیه کرده‌اند. چرا که در آن، شفاى هر دردى است، استخوان را درشت می‌کند و گوشت می‌رویاند.

در بیانی دیگر درخت انجیر را شبیه‌ترین گیاهان به گیاهان بهشتی دانسته‌اند و در خواص اعجاب‌انگیز این میوه بهشتی در تقویت استخوان‌های بدن می‌فرماید: «انجیر رطوبت بدن را از بین می‌برد و استخوان را محکم کرده و مو را بر بدن می‌رویاند و درد را از بین می‌برد و با وجود انجیر نیازی به دارو نیست».

امام رضا(ع) همچنین، در سفارشی دیگر در این زمینه می‌فرمایند: «آب گرم، چنانچه آن را هفت جوش بجوشانى و از ظرفى به ظرف دیگر درآورى، تب را مى‏بَرَد و نیرو را به ساق پاها و قسمت پایین‏تر از مچ، سرازیر می‌کند».

و براى کمردرد هم می فرمایند: «نخود براى کمر درد مفید است. درباره ایشان نیز نقل کرده است که او پیش وپس از غذا ، آن را مى‏‌طلبید».

اگر می خواهید بیشتر بدانید:

برای پیشگیری از پوکی استخوان به چه نکاتی باید توجه کرد

بهترین درمان طبیعی برای پوکی استخوان چیست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ