خواص سنجد و توصیه اما رضا(ع) به استفاده از آن

mousavi
سنجد از آن دسته میوه هایی است که در روایات اسلامی برای آن خواص مختلف درمانی ذکر شده و آن را برای کلیه ها و معده مفید دانسته اند.

سنجد سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد زیرا خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد و در افرادی که مشکلات دستگاه گوارشی دارند، بسیار مفید است ودر مطلب زیر به بسیاری از خواص درمانی آن در کلام امام رضا(ع) اشاره شده

سنجد از آن دسته میوه هایی است که در روایات اسلامی برای آن خواص مختلف درمانی ذکر شده و آن را برای کلیه ها و معده مفید دانسته اند.

از جمله در روایتی آمده است:

الغُبَیراءُ لَحمُهُ یُنبِتُ اللَّحمَ ، وعَظمُهُ یُنبِتُ العَظمَ ، وجِلدُهُ یُنبِتُ الجِلدَ ، ومَعَ ذلِکَ ؛ فَإِنَّهُ یُسَخِّنُ الکُلیَتَینِ ، ویَدبَغُ المَعِدَةَ ، وهُوَ أمانٌ مِنَ البَواسیرِ وَالتَّقتیرِ ، ویُقَوِّی السّاقَینِ ، ویَق مَعُ عِرقَ الجُذامِ ؛

سنجد ، گوشتش گوشت مى‏رویانَد ، استخوانش استخوان را رشد مى‏دهد و پوستش پوست را مى‏پرورد . علاوه بر این ، سنجد ، کلیه‏ها را گرم مى‏کند ، معده را پاک مى‏سازد ، مایه ایمنى از بواسیر و تقطیر البول است ، ساق پا را قوى مى‏کند و رگ جذام را به‏کلّى قطع مى‏نماید..

امروزه کارشناسان تغذیه معتقدند که سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود.

سنجد استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.

سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است . افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

به طور کلی در سفارشات امام رضا (علیه السلام) تمامی موادی که در خون سازی بدن تأثیر دارند در تقویت استخوان و افزایش نیرومندی بدن هم تأثیرگذارند.

میوه هایی همچون انار، زیتون، آلو و سنجد را امام رضا (علیه السلام)در این زمینه توصیه کرده اند.

سنجد سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد زیرا خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد و در افرادی که مشکلات دستگاه گوارشی دارند، مفید است. یکی از خواص سنجد ضد تب بودن آن است.

امام رضا علیه السلام از پدران خود‏ فرمود:

 دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم عَلی عَلِیِّ بْنِ أبی طالِبٍ‏ علیه السلام وَ هُوَ مَحْمُومٌ فَأَمَرَهُ بِأَکْلِ الْغَبیراءِ.

« روزی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بر پدرم علی بن ابیطالب‏ علیه السلام وارد شد، در حالی که پدر تب داشت، دستور داد تا پدرم سنجد تناول کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید:

خواص درمانی سنجد که نمی دانستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ