خواص سیر از دیدگاه رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)

mousavi
بوسیله سیر دردهای خود را درمان کنید

این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری ها استفاده می گردد.

دانه تازه سیر و یا قرص سیر به عنوان دارو مصرف می گردد. سیر برای درمان بیماری های مختلف مربوط به قلب و خون استفاده می گردد، این بیماری ها شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، بیماری قلبی کرونر، حمله قلبی و سخت شدن شریان ها (تصلب شریان) استفاده می شود.

امام صادق(ع) در سیزده قرن پیش در مورد خواص سیر دستور های طبی فرموده که با عقیده دانشمندان فن پزشکی در این عصر تطبیق می شود و نیز امام فرموده «بوسیله سیر دردهای خود را درمان کنید».  

سیر دارای ویتامین های (b و c) می باشد.

دستگاه بدن را در مقابل بسیاری از بیماریها حفظ کرده و تندرستی کامل جسم را تامین و تا سن کهولت نگهداری می کند چون یکی از داروهای ضد عفونی درجه اول است که ما را مقابل امراض مسری محفوظ نگه می دارد و برای مجاری ریه ضد عفونی قوی است و مصرف آن به سرعت خلط سینه را کم می کند و در تحریک اشتها مفید است و عمل هضم را آسان ساخته و ترشحات را به کار می اندازد و در معالجه رماتیسم، التهاب معده، مفاصل سیاتیک، فساد خون، انواع ورم ساق پاها ،واریس، آسم و بر نشیت مخصوصاً موثر است.

سیرکرم روده را از بین می برد. سوپ سیر برای سلسله اعصاب و شرائین مقوی است.

از سرکه سیر و جوشانده سیر برای انواع زخمها ضماد تهیه می کنند.

برای رفع بوی سیر از قرصهای کوچک کلروفیل استفاده نمایند و بایستی بلعیده شود یا اینکه چند دانه نقل بادیان یا یک سیب درختی و چند برگ جعفری و به طور کلی سبزیهای سبز رنگ که دارای کلروفیل طبیعی میباشد یا لبو پخته و یا تنوری یا در خاکستر؛ رفع بوی سیر را از دهان می برد.

رسول اکرم (ص)«سیر شفای هفتاد بیماری است»

سیر*در تقویت بنیه و جلو گیری از تصلب شرایین و پائین کشیدن فشار خون دوائی کامل و کافیست.

سیر*جریان خون را در رگها تنظیم می کند و خون را صاف می کند.

سیر*از پیریهای زودرس که نتیجه فساد خون است و رماتیسم و بواسیر، این گیاه سودمند اثری شفا بخش دارد.

سیر*این بیماریها را علاج می کند یا دست کم تخفیف می دهد: « سل ریوی، آنفولانزا، نفس تنگی، زخم معده، عفونت روده ها دیفتری، کدورت رنگ پوست، التهابات معده».

اگر می‌خواهید ازپراشتهایی خلاص شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ