چرا خوابیدن زیاد می‌تواند شما را به کشتن دهد؟

پانته آ توتونپیان
تحقیقات جدید نشان داده که خوابیدن زیاد می‌تواند تأثیرات منفی‌ و خطرناکی داشته باشد.

خبر خوب این است که هر شب خوابیدن به میزان مناسب باعث می‌شود که بتوانید با بیماری‌ها مبارزه کنید، انرژی بیشتری داشته باشید و حتی وزن کم کنید. اما نکته این‌جاست: تحقیقات جدید نشان داده که خوابیدن زیاد می‌تواند تأثیرات منفی‌ و خطرناکی داشته باشد.
این تحقیق که  در نشریه‌ی Neurology به چاپ رسید تقریبا نتیجه‌ی تحقیقی بود که بر روی ۱۰۰۰۰ فرد سالم طی ۱۰ سال صورت گرفت. آن‌ها بعد از بررسی عادات افراد شرکت‌کننده، دریافتند خطر سکته‌ی مغزی در افرادی که بیش از هشت ساعت می‌خوابند ۷۱ درصد بیشتر از افرادی است که به میزان متعادل می‌خوابند. خطر سکته مغزی در آن‌هایی که کمتر از شش ساعت می‌خوابند نیز بیشتر می‌شود.
هرچند تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها باید صورت بگیرد، اما این تحقیق نشان می‌دهد که‌ بین خواب طولانی‌تر و خطر سکته‌ی مغزی رابطه‌ای وجود دارد، حتی زمانی که سایر عارضه‌هایی مانند اختلال خواب را که ممکن است دلیل این امر باشد کنترل می‌کنیم.
شلوغ بودن برنامه کاری و دیر خوابیدن می‌تواند حتی بهترین چرت‌زن‌ها را هم برای خوابیدن با مشکل مواجه کند. سعی کنید هفت تا هشت ساعت در شب خوابید تا احساس بهتری داشته باشید.
(منبع: spring)
دلیل خواب زیاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ