رژیم غذایی درمانی برای بیماری کلسترول

amin
مهمترین بخش درمان برای این بیماران تغییر در شیوه زندگی و انتخاب یک رژیم غذایی سالم و مفید است.

تعریف بیماری

کلسترول بدن از دو راه به دست می آید: راه اول و عمده ترین منبع کلسترول، کلسترولی است که کبد خود انسان تولید می کند. راه دوم کلسترولی است که از خارج بدن تأمین می شود و عمدتاٌ با خوردن غذاهای حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت و شیر فراهم می‏گردد. البته خوردن چربیهای اشباع شده (نوع دیگری از چربیها که بیشتر خاستگاه حیوانی دارند) نیز به تولید بیشتر کلسترول توسط بدن کمک می نماید.  کلسترول در جریان خون به دو شکل اصلی انتقال می یابد:

 یکی کلسترول «بد» (کلسترول (LDL که غلظت بالای آن با افزایش رسوب کلسترول در دیوارة رگهای خونی و تصلب شرایین (مستعد شدن برای بیماری‏های قلبی- عروقی) همراه است و باید سعی شود که میزان آن در خون کاهش یابد.

 دوم کلسترول «خوب» (کلسترول(HDL  که با انتقال کلسترول اضافی خون به کبد، سبب دفع آن از بدن می گردد. بنابراین غلظت های بشتر «خوب» با بروز کمتر بیماری های قلبی- عروقی همراه است. وقتی کلسترول بد افزایش می یابد فرد به این بیماری دچار می شود.

 

درمان بیماری

مهمترین بخش درمان برای این بیماران تغییر در شیوه زندگی و انتخاب یک رژیم غذایی سالم و مفید است. دارو نیز طبق تشخیص پزشک و متناسب با شرایط جسمی بیمار و با در نظر گرفتن سایر شرایط تجویز می‌شود

پنج غذای پایین آورنده کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ