درمانی برای تعریق بیش از حد بدن

amin
درمان این بیماری با استفاده از دئودرانت‌های قوی ، استعمال موضعی کلرید آلومینیوم، املاح زیرکونیوم ، مصرف داروهایی که ترشح عرق را مهار می‌کنند.

تعریف بیماری

 

: هایپرهیدروز (به انگلیسی: Hyperhidrosis یا عرق‌ریزی غیرطبیعی، وضعیتی است که عرق کردن به طورغیر طبیعی افزایش یافته‌است که این موضوع بیش از مقدار مورد نیاز برای تنظیم دمای بدن است.

 

 

 

 

درمان بیماری

 

هیپرهیدروز را می‌توان با روشهای زیر کنترل کرد درمان بیماریهای زمینه‌ استفاده از دئودرانت‌های قوی ، استعمال موضعی کلرید آلومینیوم، املاح زیرکونیوم ، مصرف داروهایی که ترشح عرق را مهار می‌کنند(آنتی کولینرژیکهایی مانند پروپانتلین گلیکوپیرولات، اکسی بوتینین و بنزوتروپین)؛ در نهایت روش‌های بایوفیدبک و سمپاتکتومی (جراحی) و تزریق سم بوتولینوم(بوتاکس) و یونتوفورز

 

البته به یاد داشته باشیم که هیچ یک از فرآورده‌هایی که امروزه با عنوان ضدعرق استفاده می‌شود، جریان عرق را به طور کامل متوقف نمی‌سازد و اصولا همچنین چیزی مطلوب نیست؛ چرا که ترشح عرق از عملکردهای ضروری پوست جهت کنترل دمای بدن و متابولیسم آب و دفع مواد زاید از بدن است. فرآورده‌های ضدعرق تا 20 تا 40 درصد ترشح غدد عرق را کاهش می‌دهند.

سوال مرتبت :

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ