درمان بیماری هیپو تانسیون با استفاده از مایعات و الکترولیت‌ ها

amin
درمان بیماری هیپو تانسیون یا کم‌فشاری خون ، بستگی به علت ایجاد آن دارد، به عنوان مثال: چنانچه دارویی باعث ایجاد آن شده باشد ، باید دارو قطع یا دوز آن کاهش پیدا کند ، البته تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

تعریف بیماری

 

فشارخون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره ی عروق وارد می شود و یکی از علائم حیاتی اصلی محسوب می شود . در این بیماری فشار خون کاهش می یابد.

 

 

 

 

درمان بیماری

 

درمان کم‌فشاری خون، بستگی به علت ایجاد آن دارد، به عنوان مثال، چنانچه دارویی باعث ایجاد آن شده باشد، باید کاهش دوز یا توقف دارو، البته تحت نظر پزشک صورت بگیرد. اگر علت افت فشار خون مربوط به کم‌آبی باشد، با استفاده از مایعات و الکترولیت‌ها و در موارد حاد از طریق تزریق وریدی، این مشکل مرتفع می‌شود. همچنین در صورت کاهش خون (بر اثر خونریزی و…)‌ از مایعات وریدی و تزریق خون استفاده می‌شود. در شوک عفونی نیز مایعات وریدی و آنتی‌بیوتیک‌ها به کار برده می‌شود و در موارد افزایش ضربان قلب، با استفاده از داروها یا دفیبریلاتورهای قابل پیوند در بدن، مشکل را رفع می‌کنند. همچنین مشکل آمبولی ریوی و ترومبوزوریدی، با استفاده از رقیق‌کننده‌های خون مانند هپارین و وارفارین برطرف می‌شود.

علائم و نشانه ها بیماری هیپو تانسیون

 


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ