نکات لازم برای پیشگیری از زگیل تناسلی

zahra
الو دکتر: زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی به شدت مسری است که توسط زیرگونه هایی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. انتشار آن ازطریق تماس مستقیم پوست به پوست می باشد و با هرروش آمیزشی قابل انتقال است.

 زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی منتقله از طریق جنسی است که هر دو جنس را مبتلا می کند. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برآمدگیهای توپر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش هستند. زگیل‌ها می‌توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. عامل ایجاد کننده، ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی است که به نظر می­رسد در ایجاد برخی بدخیمی­ها نیز نقش دارد.این ویروس مشابه با ویروس ایجاد کننده ی زگیل معمولی است ولی در مقایسه با آن از قدرت انتقال بیشتری برخورداراست. ضایعات بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند.

پیشگیری

1- تا زمان بهبودی کامل ضایعات باید ازارتباط جنسی خودداری شود زیرا احتمال انتقال زیاد است.

2- استفاده از کاندوم در سایرمواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد.

3- همچنین از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.

4- رعایت بهداشت و تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.

5- همچون سایر بیماریهای جنسی بهترین راه پیشگیری، ارتباط جنسی معقول ومطمئن است.

6- واکسنی را که سازمان تائید غذا و داروی آمریکا در سال 2006 برای پیشگیری از چهار گونه از ویروسهای زگیل به نام گارداسیل ساخته شد، مورد تائید قرار داد که می توان آنرادر سه نوبت به فاصله 6 ماه جهت پیشگیری تزریق نمود.

‌اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره موضوع پرسش خود داشته باشید،‌کلیک کنید:

هشدار مهم به همسران در زمینه زگیل تناسلی

علت و درمان زگیل تناسلی

سوالات مرتبط

زگیل تناسلی و درمان آن

سن ابتلا به زگیل تناسلیخطرات برقراری رابطه زناشویی با افراد دارای زگیل تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ