تستوسترون عاملی موثر برای درمان کم کاری غدد جنسی مردان

amin
تستوسترون تا حد زیادی موجب افزایش میل و توانائی جنسی ، توده عضلانی ، قدرت عضلانی و رشد مو در صورت و بدن میگردد . هورمون تسترون عاملی موثر برای درمان این بیماری محسوب میشود .

تعریف بیماری

 

این اصطلاح گاهی اوقات برای توصیف تغییرات مردان از نظر جسمی و روحی  در میانسالی استفاده می شود. میزان تستوسترون، هورمون اصلی جنسی مردانه، در گردش خون در مردان پس از رسیدن به اوج خود در اوایل  دهه ۲۰  به آرامی و به طور پیوسته کاهش پیدا می کند. در سن ۷۵ سالگی، تستوسترون به طور معمول به نصف سن ۲۵ سالگی میرسد. اگر چه هنوز  هورمون تستوسترون برای حفظ مردانگی کافی است، برخی از تغییرات فیزیکی از ویژگی های میانسالی در مردان مانند تبدیل عضله به چربی، توزیع مجدد چربی بدن، از دست رفتن توده استخوان و اختلال در نعوظ تستوسترون را کاهش میدهد. برخی از محققان بر این باورند که کاهش سطح تستوسترون منجر به افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی یک مرد مسن می شود.

 

 

 

درمان بیماری

 

تستوسترون تا حد زیادی موجب افزایش میل و توانائی جنسی ، توده عضلانی ، قدرت عضلانی و رشد مو در صورت و بدن میگردد . عوارض جانبی تستوسترون شامل آکنه ، احتباس مایع ، اریتروسیتوز و بندرت آپنه خواب ، در کانسر پروستات مصرف تستوسترون ممنوع است .  گنادوتروپینهای اگزوژن نیز باعث افزایش  تستوسترون  و اسپرم می شوند .

مردان چگونه به کم کاری غدد جنسی دچار می شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ