چگونه در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید؟ (قسمت سوم)

zahra
اگر به پوست خود و طراوت و زیبایی آن اهمیت می‌دهید، مطلب زیر را در مورد این پاک‌کننده‌ی طبیعی از دست ندهید.

اگر به پوست خود و طراوت و زیبایی آن اهمیت می‌دهید، مطلب زیر را در مورد این پاک‌کننده‌ی طبیعی از دست ندهید. استفاده از فوم‏های پاک کننده و شیرپاک‏کن‌ها در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که از جمله آنها خشکی، ایجاد حساسیت و از بین رفتن لایه اسیدی مفید در پوست است که عملکرد طبیعی پوست را با مشکل مواجه می‌کند. 
در این صورت پیدا کردن یک لوسیون پاک کننده مناسب، ضروری به نظر می‌رسد. آیا می‌دانستید خیلی از مواد طبیعی اطراف ما قابلیت تبدیل شدن به یک پاک کننده سالم و بدون ضرر را دارند؟ عسل و لیمو  نمونه‌ی قابل دسترسی هستند که احتمالا همین حالا در آشپزخانه شما منتظر تبدیل شدن به یک پاک‌کننده طبیعی هستند.
دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی  و دکتر فاطمه حسین‌زاده، متخصص پوست و مو در این مورد توضیح می دهند…
لوسیون پاک‌کننده عسل و لیمو  
لوسیون عسل و لیمو مخصوص پوست‌های جوش‌دار و دارای لک است. برای درست کردن آن، آب یک عدد لیموترش تازه، یک قاشق عسل و یک فنجان آب مقطر را با هم مخلوط کنید و در یک ظرف تیره رنگ شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید. یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روی صورت خود بمالید. شما می‌توانید جهت طراوت، شفافیت و روشنی پوست صورت و از بین رفتن جوش‌ها از این لوسیون استفاده کنید. به توصیه پزشکان، بهتر است بعد از پاک کردن پوست خود برای طراوت بیشتر و تقویت پوست، از یک تونیک مناسب با نوع پوست استفاده کنید.
متخصصان چه می‌گویند؟ 
 ترکیب عسل و لیمو یک ترکیب بسیار ایده‌آل برای انواع پوست است. هم عسل و هم لیمو خاصیت جلا‏دهندگی و صیقل بخشیدن به پوست را دارند و کسانی که صورت‌های جوش‌دار دارند با این ترکیب می‌توانند پوست‌شان را پاکسازی کنند. در کل میوه‌های ترش مثل لیمو، نارنج و سرکه خاصیت لایه‌برداری دارند. ویژگی مثبت این ترکیب این است که پوست‌هایی که مستعد جوش هستند و نمی‌توانند از مواد چرب استفاده کنند، به راحتی می‌توانند از این ترکیب معتدل بهره ببرند. توجه داشته باشید اگر مزاج‌تان گرم است، میزان آبلیمو را بیشتر کنید و اگر طبع سردی دارید مقدار عسل بیشتر باشد.

فراموش نکنید که:  
– در انتخاب پاک‌کننده دقت کنید تا با نوع پوست و طبع شما سازگاری داشته باشد و به آن حساسیت ندهید.
– پاک‌کننده باید حداقل 30 ثانیه روی پوست بماند تا ناخالصی و چربی‌ها را پاک کند. 
– توجه داشته باشید که پوست آرایش شده را با آب و صابون نشویید چون پوست حالت اسیدی دارد و صابون قلیایی است، قلیا رشته‌های اسیدی روی پوست را می‌شکند و به پوست آسیب می‌رساند.
 – بهترین نوع پاک کننده، حاوی روغن است که بتواند ناخالصی را از روی پوست پاک کند.

استفاده از تونیک بعد از پاک‌کننده 
بعد از استفاده از پاک‌کننده، از تونیک‌های گیاهی استفاده کنید. تونیک هاگردش خون را در ناحیه‌ای که به کار می‌رود، تحریک می‌کنند و باعث تازگی و طراوت پوست می‌شود.
 تونیک سیب:
یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با 5/1 فنجان آب مخلوط کنید و با پنبه روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.  
تونیک گوجه:
 یک تکه گوجه فرنگی خام را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. توجه داشته باشید که طبع شما به گوجه فرنگی حساس نباشد.  
 تونیک خیار:
آب دو عدد خیار را بگیرید و بجوشانید. کف حاصله را‌بردارید و پس از سرد شدن آن را روی صورت خود ماساژ دهید.

در قسمت های بعدی در مورد لوسیون عسل و لیمو ، سرکه سیب با عرق رازیانه مطلب ارائه خواهیم نمود. ادامه دارد….

منبع: مجله سیب سبز

اگر تمایل دارید قسمت های اول و دوم را مطالعه کنید این لینک را کلیک کنید:

قسمت اول

قسمت دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ