برای کدام سردردها به پزشک مراجعه کنیم؟

zahra
ضایعات عروقی با ایجاد خون آزاد و یا لخته خون منجر به کاهش سطح هوشیاری، سردرد شدید و فلج اعضا می شوند.

جراح مغز و اعصاب:ضایعات عروقی با ایجاد خون آزاد و یا لخته خون منجر به کاهش سطح هوشیاری، سردرد شدید و فلج اعضا می شوند.
دکتر هوشنگ صابری؛ در خصوص اینکه سردرد شدید و مزمن علامت خونریزی مغزی است، افزود: افراد در صورت داشتن سردرد مزمن و شدید حتی با وجود رفع آن باید به پزشک مراجعه کنند تا علت آن مشخص شود همچنین ضایعات عروقی از آسیب هایی هستند که می توانند منجر به کاهش جریان خون مغز در بعضی نواحی شوند.
وی با بیان اینکه 3-1 درصد جامعه به آنوریسم مغزی مبتلا هستند، اظهار داشت: آنوریسم های مغزی از 40 تا پایان 69 سالگی در زندگی بروز می کند که ریشه خانوادگی و ارثی دارند و1 تا 3 درصد افراد جامعه ممکن است به آنوریسم مغزی مبتلا باشند اما افرادی که آنوریسم آنها پاره شده و یا پاره نشده و در حال رشد است باید به طور قطع تحت درمان قرار گیرند.
 
در رابطه با اینکه ضایعات عروقی مغز شامل آنورییسم ها است که به صورت ضایعات در عروق ایجاد می شوند، گفت: این آنوریسم ها ممکن است که هر لحظه پاره و منجر به خونریزی مغزی شوند که علامت این خونریزی مغزی، سردرد مزمن است. دکتر صابری با اشاره به اینکه برای درمان آنوریسم مغزی دو روش درمان خونی رگی و جراحی باز وجود دارد، بیان کرد: درمان جراحی باز بر خلاف درمان داخل رگی با عود کمتری همراه است اما درمان داخل رگی برای ضایعاتی که کمتر در دسترس هستند، بیماران سن بالا و بیمارانی که ضایعات عمقی دارند، مناسب تر است. وی عنوان کرد: سردرد مزمن ناشی از خونریزی مغزی خود به خود و با مسکن رفع می‌شود اما مشکل اینجاست که این موضوع می‌تواند عامل صرف نظر پزشک و بیمار از درمان شود و در نهایت منجر به خونریزی مجدد شود که کشنده است.

این جراح مغز و اعصاب، در خصوص اینکه عارضه آنوریسم مغزی اغلب به صورت مادرزادی در مغز بیمار وجود دارد اما با افزایش سن بزرگ می شود، اظهار داشت: اگراین ضایعه مغزی 10 تا 15 میلی متر باشد، عوارضی زیادی ایجاد نمی کند اما زمانی خطرناک می شود که آنوریسم پاره و خون وارد مغز شود که در این صورت منجر به فلج شدن یک یا دو اندام و بی‌هوشی بیمار می شود. دکتر صابری با بیان اینکه مهم ترین کار را تشخیص آنوریسم مغزی دانست و بیان کرد: باید از غفلت تشخیص پرهیز کرد چرا که بیشتر مواقع سردرد ناشی از خونریزی مغزی به عنوان میگرن و مشکلاتی از این قبیل تشخیص داده می شود، بنابراین افرادی که سردرد مزمن و شدید دارند؛ باید برای ارزیابی از نظر علت به پزشک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که بیمار به دلیل رفع سردرد از مراجعه به پزشک صرف نظر کند، چون جدار رگ زخمی و سوراخ است خطر پارگی وجود دارد که پارگی دوم بسیار شدیدتر از اولی است و می تواند تنها با یک عصبانیت و استرس روحی علائم عود کند.این جراح مغز و اعصاب دررابطه با اینکه روش معالجه آنوریسم مغزی به محل قرارگیری، اندازه آن و سن بیمار بستگی دارد، خاطر نشان کرد: فاصله زمان خونریزی بین پارگی اول و دوم آنوریسم را 7 تا 10 روز است و در صورتی که بیمار به پزشک مراجعه نکند در همان روز اول سردرد، احتمال وقوع پارگی دوم بیشتر است، بنابراین باید بسیار دقت کرد و از خونریزی جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
123

123

1394-10-05 - 05:58 پاسخ

سلام مادرم 69 سال سن داره ویه هفته پیش دچار سردرد شدید وتهوع شد بردیمش دکتر گفتن مویرگ مغز پاره شده وخونریزی مغزی کرده دست وپاهاشو حرکت میده وگاهی اوقات درد داشته باشه حرف میزنه ولی چشماشو زیاد باز نمیکنه اگه عمل کنه براش خطری نداره تو رو خدا جواب بدین

admin

admin

1394-10-05 - 05:58


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .