قدرت جنسی چیست؟

حمیدرضا محمدیان
موارد تاثیرگذار در یک مقاربت سالم جنسی

قدرت و توانایی جنسی عبارت است از شایستگی کم و بیش آسان در انجام عمل مقاربت. قدرت و توانایی جنسی به عوامل متعددی بستگی دراد. این عوامل ممکن است جسمانی یا روانی باشد. باید دانست که قدرت جنسی در اشخاص گوناگون به یک میزان نیست،‌ و حتی این قدرت در یک شخص نیز در زمان­ها و دوران­های مختلف قابل تغییر است. روی هم رفته قدرت و توانایی جنسی در هر شخص به عوامل زیر بستگی دارد:

1-سن: مسلم است که توانایی جنسی در دوران جوانی بیش از دوران کهولت و پیری است، و برای ایجاد نعوظ در سالمندان محرک­های قوی لازم است.

2-کارهای فکری و جسمانی زیاد: کارهای فکری خیلی زیاد، قدرت تناسلی را تقلیل می­دهد. هم­چنیین بعضی از ورزشکاران، به علت خستگی­های مداوم جسمانی، از نظر قدرت جنسی کاملاً در مضیقه­اند.

3-همسر: وضع همسر در برخورد با مرد و صفات،‌ خصایل و تغییرات اخلاقی او در بروز یا عدم بروز قدرت طبیعی جنسی مرد، نقش مؤثری دارد. هم­چنین چنانچه زن دارای حالت سرد باشد و نسبت به عمل جنسی تمایلی نشان ندهد، خواه ناخواه همین حالت، از قدرت و توانایی جنسی مرد خواهد کاست. نقش زن در تقویت تمایل جنسی همسر خود بسیار مؤثر است.

4-تنوس عصبی: هر چه تنوس عصبی بهتر باشد قدرت جنسی بیشتر است. یک تنوس عصبی خوب عبارت از مقاومت اعصاب در مقابل خستگی و ترمیم سریع بعد از این خستگی است.

مطالب مرتبط :

با این گیاهان قوای جنسی‌تان را تقویت کنید

اوج میل جنسی زنان در چندسالگی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ