واقعا روغن نارگیل این همه فایده دارد؟

mousavi
روغن نارگیل را بیشتر به عنوان تقویت کننده موی سر می شناسیم و به کار می گیریم. اما این روغن فواید بسیار زیادی دارد که دانستن آنها روزی به کار شما خواهد آمد.

روغن نارگیل را بیشتر به عنوان تقویت کننده موی سر می شناسیم و به کار می گیریم. اما این روغن فواید بسیار زیادی دارد که دانستن آنها روزی به کار شما خواهد آمد.

1. به دفع چربی اضافه کمک می کند

روغن نارگیل برای چربی سوزی بسیار مفید است زیرا اشتها را کور می کند و روند چربی سوزی را تسریع می کند. به سوزاندن چربی جمع شده دراطراف کمر و شکم کمک می کند. بیشتر بیماری های قلبی از تجمع چربی در ناحیه شکم به وجود می آیند.

2. جوامعی که از روغن نارگیل استفاده می کنند سالمترند

مردمی که در مناطقی زندگی می کنند که روغن نارگیل جزء مواد غذایی اصلی آنها است زندگی سالمتری دارند. به ویژه افرادی که در نواحی اطراف اقیانوس جنوب زندگی می کنند از روغن نارگیل استفاده بسیاری دارند و بسیار سالم هستند.

3. سرعت چربی سوزی را بالا می برد

روغن نارگیل با بالا بردن مصرف انرژی با چاقی مبارزه می کند. روغن نارگیل یکی از راه حل های بسیار مناسب برای درمان چاقی بیش از حد است. به واسطه تری گلیسرید های با زنجیره متوسط، روغن نارگیل سطح انرژی افزایش می یابد.

4. اشتهای شما را کور می کند

روغن نارگیل می تواند حملات شدید گرسنگی را کنترل کند. کتون موجود در روغن نارگیل روی اشتهای شما تاثیر گذاشته و آن را کنترل کرده و کاهش می دهد. هر چه کمتر غذا بخورید سلامت بیشتری نیز خواهید داشت.

5. برای پوست و مو مفید است

روغن نارگیل در حفاظت از پوست و مو در مقابل آسیب ها نقشی اساسی دارد. زدن روغن نارگیل به موها به طور مرتب آنها را تقویت کرده و از موخوره جلوگیری می کند. همچنین روی پوست اثر مرطوب کننده و ضد آفتاب داد.

6. از حمله عصبی جلوگیری می کند

استفاده از روغن نارگیل به کنترل حمله های عصبی کمک می کند. کودکان مبتلا به صرع که نمی توانند از دارو استفاده کنند، می توانند از مزایای فراوان روغن نارگیل بهره مند شوند. افزایش کتون در خون عامل اصلی این مزایا است.

7. سطح کلسترول خون را بهبود می دهد

روغن نارگیل سطح لیپوپروتئین پرچگال (HDL)،سطح کلسترول خوب خون در بدن، را افزایش می دهد. همچنین در تبدیل لیپوپروتئین کم چگال به نوع مفید موثر است. همچنین سطح تریگلیسرید ها را کاهش داده و از مسدود شدن عروق جلوگیری می کند.

8.به عنوان آنتی باکتری طبیعی عمل می کند

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به عنوان عامل آنتی باکتری عمل می کند. به این صورت به از بین بردن پاتوژن های خطرناک مانند ویروس ها و باکتری های موجود در بدن کمک می کند.

9. عملکرد مغز را افزایش می بخشد

روغن نارگیل عملکرد مغز را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد و به جلوگیری از زوال عقل کمک می کند. استفاده مرتب از روغن نارگیل همچنین در مبارزه با بیماری های مرگباری مانند آلزایمر کمک می کند. کتون موجود در روغن نارگیل انرژی لازم برای مغز را تامین می کند.

10.ترکیبی از اسیدهای چرب با خواص دارویی است

روغن نارگیل ترکیبی از اسیدهای چرب دارد که از لحاظ پزشکی ارزشمند هستند. گفته شده است که روغن نارگیل دارای مقادیری از چربی اشباع شده مضر است. با این حال نمی توان فواید روغن نارگیل به عنوان منبع سرشار اسیدهای چرب مفید را که بیش از مضرات آن هستند نادیده گرفت.

منبع: برترین ها 

مطلب مرتبط:

چرا روغن نارگیل می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ