گوجه سبز کال و چغاله بادام آلرژی زا هستند؟

mousavi
میوه های کال حاوی سموم کشاورزی و سمومی در هسته می باشند که در صورت مصرف در افراد آلرژی (حساسیت) ایجاد می کند.

نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی با بیان اینکه

مصرف میوه های کال برای سلامتی مضر است گفت: نوبرانه های بهاری مانند گوجه سبز و چغاله بادام از جمله میوه های کال هستند که حاوی سموم کشاورزی و سمومی در هسته می باشندو در صورت مصرف در افراد آلرژی (حساسیت) ایجاد می کند.

چغاله بادام یا گوجه سبز هسته های نرمی دارد و افراد به ویژه کودکان آن را با هسته می خورند، این هسته ها حاوی ترکیبات سمی است که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی، سبب می شود بدن در مقابل آلرژن ها مانند گرده های گیاهان واکنش های شدیدتری نشان دهد و به این طریق علایم آلرژی بروز یابد.

چغاله بادام و گوجه سبز همچنین حاوی سموم کشاورزی است، ادامه داد: سموم دفع آفات طول عمر مشخصی دارد که از زمان شروع فرایند لقاح گرده ها و جوانه زدن تا تشکیل دانه و میوه به طول می انجامد؛ با طی شدن این مدت این سموم نیز به تدریج تجزیه می شود و از بین می رود و دیگر مصرف میوه ها ضرری برای بدن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سموم دفع آفات بر روی تمام میوه های کال وجود دارد، افزود: سموم طول عمری برای خود دارند و پس از آن اثر خود را ازدست می دهند که در میوه ها این مدت زمان تا هنگام رسیدن میوه است و میوه رسیده در واقع سمی ندارد.به عبارت دیگر در صورتی که میوه ها پیش از رسیدن و به صورت کال مصرف شو ند، این سموم طول عمر خود را طی نکرده و با مصرف میوه وارد بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را هدف قرار داده و آن را تضعیف می کند.

تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، عاملی برای آغاز انواع آلرژی ها است که به صورت مختلف در افراد بروز می کند.

نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی و کارشناس تغذیه اظهار کرد: به طور کلی در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گیاهان و درختان میزان بروز آلرژی ها بیشتر می شود بنابراین لازم است افراد از مصرف مواد غذایی آلرژی زا پرهیز یا در مصرف آنها تعادل را رعایت کنند.

مظهری گفت: تخم مرغ، ماهی و فرآورده های ماهی، غلات حاوی گلوتن مانند گندم و جو، شیر و فرآورده های شیر، مغزهای روغنی مانند گردو، انواع تخمه ها، بادام زمینی، فندق، کنجد و سویا، میوه هایی مانند توت فرنگی، کیوی، موز و خربزه بسیار حساسیت زا است و باید به مقدار مصرف آنها توجه شود.

به گفته وی همچنین مصرف بادمجان، گوجه فرنگی، نعنا، سیر، کنگر و برخی ادویه ها مانند دارچین و فلفل نیز می تواند در فصل بهار سبب بروز آلرژی شود بنابراین افراد باید در مصرف آن دقت داشته باشند.

منبع: ایرنا

مطلب مرتبط:

چرا بعد از مصرف چغاله سبز و گوجه سبز دچار نفخ و دل درد می شویم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ