درمان اختلال اعصاب با آزاد کردن آن در نقطهٔ اعمال فشار

amin
درمان طبى بیمارى اعصاب محیطى بستگى به‌علت زمینه‌اى دارد. معمولاً مى‌توان با آزاد کردن آن در نقطهٔ اعمال فشار این بیماری را برطرف کرد.

تعریف بیماری

این یک اصطلاح عام است که نشان‌دهنده آسیب به هریک از اعصاب متعدد محیطى است. آسیب مى‌تواند در اثر عوامل گوناگون مثل ضربه، فشار روى عصب (مانند نشانگان تونل کارپال ‘درد عصبى و احساس خواب‌زدگى در دست و انگشتان که در اثر فشار روى عصب مدیان در تونل کارپال ایجاد مى‌شود) عفونت (مانند آبله‌مرغان، مالاریا، بوتولیسم)، مواد سمى (مانند سرب، جیوه، آرسنیک، و ترکیبات ارگانوفسفره که در حشره‌کش‌ها وجود دارد)، و بیمارى‌هاى مزمن (مانند بیمارى قند، اعتیاد به الکل، کمبود ویتامین B۱۲) ایجاد شود.

 

درمان بیماری

درمان طبى بیمارى اعصاب محیطى بستگى به‌علت زمینه‌اى دارد. پزشک به احتمال زیاد شما را براى تشخیص به یک متخصص اعصاب ارجاع خواهد داد. بیمارى‌هاى اعصاب محیطى را که در اثر فشار ایجاد شده است معمولاً مى‌توان با آزاد کردن آن در نقطهٔ اعمال فشار برطرف کرد. اگر یک عامل سمى مشخص شد حذف آن باعث توقف پیشرفت بیمارى مى‌شود در بیمارى‌هاى مزمن مثل اعتیاد به الکل و بیمارى قند، آسیب به عصب مى‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد ولى با مهار بیمارى زمینه پیشرفت آن ممکن است متوقف یا کند شود.

علل و عوامل خطرساز بیماری اختلال اعصاب محیطی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ