طب فیزیکی، طب سوزنی، ماساژ، فیزیوتراپی روشهایی برای درمان بیماری نورومای پلانتار

amin
در ابتدا درمانهای طب فیزیکی از جمله کفش طبی یا کفی؛ طب سوزنی ماساژ، فیزیوتراپی و تزریق کمک گرفته می شود.اگر درد نوروما به کفش طبی ( shoe pads ) توصیه شده توسط متخصص طب فیزیکی جواب نداد، عمل جراحی لازم است .

تعریف بیماری  

نورومای مورتون یا نورومای پلانتار، یک نوروما از تورم irreversable از عصب در پا است. علائم درد نوروما سوزش، درد اغلب به هر یک از انگشتان پا. بی حسی دردناک (متناقض) و سوزن و سوزن. تسکین موقت با از بین بردن کفش و ماساژ پا به دست می آید. کفش های پاشنه بلند علائم خود را با فشار به عصب ضخیم را افزایش می دهد.

 

درمان بیماری

در ابتدا درمانهای طب فیزیکی  از جمله کفش طبی یا کفی؛ طب سوزنی ماساژ، فیزیوتراپی و تزریق کمک  گرفته می شود.اگر درد نوروما به کفش طبی ( shoe pads ) توصیه شده توسط متخصص طب فیزیکی جواب نداد، عمل جراحی لازم است . در این عمل پس از برش طولی در فضای دورسال بین انگشتان ، عصب خارج می شود. فشار انگشت از طرف کف پا سبب رانده شدن نوروما به طرف دورسال می شود. نوروما معمولا در محل دو شاخه شدن عصب و تبدیل به اعصاب انگشتی وجود دارد . برش عصب باید کمی پروگزیمال تر نسبت به رباط اینترمتاتارسال باشد تا از چسبندگی بعدی انتهای قطع شده ی عصب و رباط و عود درد پیشگیری کند.  ازبین رفتن عصب انگشتان ( از بین رفتن حس انگشتان ) برای بیمار مشکلی ایجاد نکرده و بالافاصله پس از عمل، درد به میزان زیادی کاهش می یابد.

علائم و نشانه ها بیماری نورومای پلانتار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ