اقدامات لازم برای درمان جوش صورت چیست؟

zahra
اگر فرد مبتلا به آکنه در مورد این بیماری آگاهی کافی داشته باشد با انتخاب راهکارهای ساده می‌تواند بهتر با این مشکل مقابله کند و از شدت آن بکاهد.

در صورتی که فرد مبتلا به آکنه در مورد این بیماری آگاهی کافی داشته باشد با انتخاب راهکارهای ساده می‌تواند بهتر با این مشکل مقابله کند و از شدت آن بکاهد.
دکتر ندا قائم مقامی، متخصص پوست، مو و زیبایی: در صورتی که فرد مبتلا به آکنه در مورد این بیماری آگاهی کافی داشته باشد با انتخاب راهکارهای ساده می‌تواند بهتر با این مشکل مقابله کند و از شدت آن بکاهد.

توصیه هایی ساده برای درمان جوش صورت
1- صورت خود را تمیز نگه دارید
چه در صورتی که آکه (جوش) داری و یا اینکه صورت تان جوش ندارد، شستشوی صورت روزی 2 بار برای پاکسازی آلودگی ها و از بین بردن سلول های شاخی مرده و حذف چربی اضافه پوست تان مهم می باشد.
صورت خود را بیش از روزی 2 بار نشوئید چون پوست تان خشک و حساس می شود پوست صورت را با آب ولرم بشوئید. از شوینده های مخصوص پوست صورت استفاده کنید و صابون های بدن را به پوست صورت خود نزنید.

2- از کرم پودرها استفاده نکنید
هنگامی که جوش های صورت تان خیلی زیاد است از کرم های پوشاننده یا پنکیک و کرم پودر کمتر استفاده کنید. اگر هم از این مواد استفاده می کنید حتما در آخر روز آنها را از روی صورت تان بشوئید.
حتما از کرم پودرهای غیرروغنی استفاده کنید و توجه داشته باشید عبارت هایی مانند ضدجوش روی کرم تان درج شده باشد.

3- داروهای ضدجوش
از داروهای ضدجوش که حاوی خواص ضدباکتری هستند مانند بنزیل پراکساید استفاده کنید. در ابتدا از مقادیر کم سپس از مقادیر بیشتر برای خشک کردن پوست و از بین بردن جوش هایتان استفاده کنید.

4- مرطوب کردن پوست یا آبرسانی
بسیاری از داروهای ضدآکنه حاوی موادی می باشند که پوست شما را بسیار خشک می کنند. برای همین حتما در کنار درمان های ضدآکنه از مرطوب کننده ها نیز استفاده کنید. حتما مرطوب کننده هایی که استفاده می کنید. بر رویشان از عبارت noncomedogenic یا ضدجوش درج شده باشد.

5- روازنه ورزش کنید
ورزش روزانه برای بدن و پوست تان مفید است. بلافاصله بعد از تمرین و ورزش حمام کنید.

6- دستهای تان را هرگز به صورت تان نزنید.
هرگز دست تان را به صورت تان نمالید. چون باعث پخش شدن باکتری روی پوست صورت تان می شوید همچنین پوست حساس و ملتهب صورت تان را بیشتر تحریک می کنید هرگز جوش هایتان را فشار ندهید زیرا باعث ایجاد زخم و جای جوش (اسکار) در آن ناحیه می شوند.

7- پوست خود را تغذیه کنید
بسیاری از متخصصان معتقدند که غذاها مثل شکلات باعث ایجاد جوش نمی شوند. با این حال در هنگامی که جوش های زیادی دارید از غذاهای چرب و فست فود دوری کرده و بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

8- آرامش داشته باشید
بعضی از مطالعات ارتباط مستقیمی با میزان استرس و تعداد جوش ها را نشان داه اند. به دنبال روش هایی برای از بین بردن اضطراب و استرس باشید.

در هر صورت اگر جوش های صورت تان با این روش ها بهتر نشد حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و درمان های قوی تر توسط پزشک را استفاده کنید.

9- از آفتاب و سولاریوم دوری کنید
اشعه ماورای بنفش خورشید باعث ایجاد التهاب بیشتر در پوست و قرمزی آن می شود. بعضی از درمان های ضدجوش، پوست شما را به آفتاب حساس می کند. مخصوصا بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر حتما از کرم‌های ضدآفتاب و کلاه استفاده کنید. در صورتی که جوش دارید یا پوست تان جوش ندارد (در هر صورت) از کرمهای ضدآفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. حتما عبارت های ضدجوش و غیرروغنی روی کرم ضدآفتاب تان درج شده باشد.

10- مراقب موادی که به موی سرتان می زنید باشید
بسیاری از موادی که روی موهای سرتان می زنید مانند کرم، ژل، پماد، واکس مو و غیره در صورتی که با پوست صورت تان تماس پیدا کنند باعث ایجاد جوش می شوند در دوره هایی که جوش هایتان بیشتر می شود.
موهای خود را بیشتر بشوئید موی چرب در تماس با پوست باعث ایجاد آکنه می شود.
منبع: برترینها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ