فشار خون را چگونه کنترل کنیم؟

zahra
میزان بالا بودن فشارخون بر اثر عددی که فشارخون نشان می‌دهد، مشخص می‌شود

یک متخصص قلب و عروق با اشاره به این‌که کاهش مصرف نمک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به فشار خون است گفت: پرفشاری خون بیماری شایعی است که معمولا انتظار می‌رود پس از سن ۴۰ سالگی اتفاق افتد اما گاهی کودکان هم فشار خونشان بالا می‌رود.

دکتر بابک فغفوریان با بیان اینکه گاهی کودکان بر اثر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی و غدد ممکن است دچار پرفشاری خون شوند، اظهار کرد: میزان بالا بودن فشارخون بر اثر عددی که فشارخون نشان می‌دهد، مشخص می‌شود؛ به طوریکه عدد بالای ۱۴ روی ۹ را فشار خون بالا می‌گوییم که عدد اول را حداکثر و عدد بعدی را حداقل می‌نامیم. البته اندازه‌گیری فشارخون در کودکان بر اساس صدک است که صدک بالای ۹۰ را فشارخون بالا می‌گوییم.
فغفوریان تصریح کرد: میزان ابتلای زنان و مردان به فشارخون بالا یکسان است البته زنان پس از دوران یائسگی بیشتر به فشارخون بالا دچار می‌شوند.
فغفوریان تاکید کرد: برای تشخیص بیماری فشارخون بالا حتما باید فشارخون افراد در دفعات متعدد گرفته شود و تنها با یک بار به طور قطع نمی‌توان تشخیص بیماری پرفشاری خون را برای فرد داد.
این متخصص قلب و عروق توصیه کرد: تغییر و بهبود سبک زندگی به کنترل فشار خون در افراد بسیار کمک می‌کند. ورزش و تحرک بدنی نیز تاثیر شگرفی در بهبود فشارخون دارد.
وی همچنین به افراد دارای فشارخون بالا تاکید کرد: نمک اضافی را از سر سفره خود حذف کنند و هرگز خودسرانه مصرف داروهای کنترل فشار خون را قطع نکنند. ایسنا/ جام جم سرا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ