درمان موثر میگرن با طب سوزنی

amin
طب سوزنی برای درمان میگرن موثر است , تاثیر فیزیوتراپی و ماساژ و استراحت در پیشگیری از سردردهای میگرنی باندازه پروپانولول یا توپیرامات است.

تعریف بیماری

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی است و غالبا با علایمی در سیستم عصبی آتونوم همراه است. این نوع از سردرد در یک طرفه است (بر نیمی از سر تاثیر می‌گذارد) و ضربان‌دار است و از ۲ ساعت تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردرد‌های میگرنی نشانه‌های پیش درامدی/اورا را دریافت می‌کنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان می‌دهند سردرد به زودی شروع خواهد شد. این باور وجود دارد که دلایل بروز میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. حدود دو سوم افراد مبتلا سردردها را از خانواده به ارث می‌برند. نوسان سطح هورمون می‌تواند نقش داشته باشد: میگرن در زمان بلوغ، در پسرها کمی بیشتر از دخترهاست، اما در میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است. سردردهای میگرنی معمولا در دوره بارداری کاهش می‌یابند. .[۶]ساز و کار دقیق میگرن ناشناخته است. البته این باور وجود دارد که میگرن به دلیل نوعی اختلال در رگهای خونی و عصبی باشد. نظریه اولیه مربوط به افزایش قابلیت تحرک قشر مخ و کنترل ناهنجاریاخته‌های عصبی درد در عصب سه قلوی ساقه مغز است.

 

درمان بیماری

طب سوزنی برای درمان میگرن موثر است…تاثیر فیزیوتراپی و ماساژ و استراحت در پیشگیری از سردردهای میگرنی باندازه پروپانولول یا توپیرامات است. هر چند، پژوهش در زمینه روش‌شناسی با مشکل روبرو شده است. شواهد تجربی برای مزایای: منیزیم، کوآنزیم Q(10)،ریبوفلاوین، ویتامین B(12) و گل مینا  وجود دارد، هر چند، آزمایش‌هایی با کیفیت بهتر باید برای تایید این نتایج اولیه به عمل آید. از میان داروهای جایگزین، مصرف بتربور موثرتر بوده است.

داروهای پیشگیری از میگرن در صورتی موثر تلقی می‌شوند که بسامد یا شدت حملات میگرنی را به میزان حداقل ۵۰٪ کاهش دهند.. دستورالعمل‌ها نسبتاً در رتبه‌بندی توپیرامات، دیوالپروکس/والپروات سدیم،پروپرانولول و متوپرولول سازگار هستند زیرا از بالاترین سطح شواهد برای استفاده از خط اول برخوردارند. هر چند، توصیه‌های مربوط به کارآیی گاباپنتین متغیر هستند. تیمولول نیز برای پیشگیری از میگرن و برای کاهش بسامد و شدت حملات میگرنی موثر است، در حالی که فرواتریپتان برای پیشگیری از میگرن دوران قاعدگی موثر است

درمان خانگی میگرن با روغن نعناع و اوکایپتوس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ