آزمایش‌های‌ خون‌ و نمونه‌ برداری‌ پوست‌ راههای مناسب درمان بیماری لوپوس

amin
معمولاً بر اساس‌ نمای‌ ضایعات‌ پوستی‌ و سابقه‌ بیمار می‌توان‌ این‌ اختلال‌ را تشخیص‌ داد؛ با این‌ حال‌، آزمایش‌های‌ خون‌ و نمونه‌برداری‌ پوست‌ به‌ رد کردن‌ تشخیص‌ لوپوس‌ اریتماتوی‌ منتشر کمک‌ می‌کند .

تعریف بیماری

لوپوس از لحاظ لغوی به معنای گرگ بوده و بعلت بثورات پوستی روی صورت که شبیه خط و خال صورت گرگ است این نام گذاری صورت گرفته است . لوپوس یک بیماری سیستم ایمنی است که در آن سلولهای ایمنی بدن بر ضد سلولهای بدن فعال شده و منجر به عوارضی در بدن می شوند . این بیماری معمولاً مزمن و دارای حالات عود و نهفتگی است . علائم بیماری بسیار متغیر است و می تواند محدود به علائم آزمایشگاهی بوده و یا بدون علائم بالینی باشد . همچنین می تواند به شکل شدید با گرفتاری اعضای مختلف بدن باشد

 

درمان بیماری

معمولاً بر اساس‌ نمای‌ ضایعات‌ پوستی‌ و سابقه‌ بیمار می‌توان‌ این‌ اختلال‌ را تشخیص‌ داد؛ با این‌ حال‌، آزمایش‌های‌ خون‌ و نمونه‌برداری‌ پوست‌ به‌ رد کردن‌ تشخیص‌ لوپوس‌ اریتماتوی‌ منتشر کمک‌ می‌کند.

عدم‌ قرارگیری‌ در فضای‌ باز بین‌ ساعات‌ 10 صبح‌ تا 2 بعدازظهر یعنی‌ زمانی‌ که‌ تابش‌ اشعه‌ ماوراءبنفش‌ خورشید حداکثر است‌. در صورت‌ عدم‌ امکان‌ دوری‌ از نور مستقیم‌ آفتاب‌، استفاده‌ از پوشش‌های‌ محافظ‌ و ترکیبات‌ ضدآفتاب‌ با بالاترین‌ اثر محافظتی‌ توصیه‌ می‌شود. در صورت‌ امکان‌ از نور فلورسانس‌ دوری‌ کنید. – ارزیابی‌ منظم‌ وضعیت‌ سلامتی‌، حتی‌ هنگامی‌ که‌ ضایعات‌ در مرحله‌ فروکش‌ قرار دارند، مهم‌ است‌.

علائم و نشانه ها بیماری لوپوس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ