درمان بیماری لوسمی نوع AML با 2 مرحله درمان القایی و درمان پس از فروکشی

amin
دو مرحلة درمان سرطان خون AML بزرگسالان عبارتند از : درمان القایی برای فروکشی و درمان پس از فروکشی

تعریف بیماری

 در سرطان خون AML، سلول‌های بنیادی مغز استخوانی معمولاً به گونه‌‌‌ای از گلبول‌‌‌های سفید به نام میلوبلاست تبدیل می‌‌‌شوند. میلو بلاست‌ها در سرطان خون AML غیرطبیعی‌اند و به گلبول‌‌‌های سفید سالم تبدیل نمی‌‌‌شوند. گاهی در سرطان خون AML، سلول‌های بنیادی بسیار بیش از حد طبیعی، به گلبول‌‌‌های قرمز یا پلاکت‌‌‌ها تبدیل می‌‌‌شوند. به این گلبول‌‌‌های سفید یا پلاکت‌‌‌های غیرطبیعی، سلول‌های لوسمی یا بلاست نیز می‌‌‌گویند. سلول‌های خونی سرطانی در مغز استخوان و خون جمع می‌‌‌شوند و بنابراین فضای کم‌تری برای گلبول‌‌‌های سفید، گلبول‌‌‌های قرمز و پلاکت‌‌‌های سالم باقی می‌‌‌ماند. در این هنگام، عفونت، کم‌خونی، یا به آسانی دچار خونریزی شدن، پیش می‌آید. سلول‌های خونی سرطانی به بیرون از خون و به قسمت‌های دیگر بدن، از جمله دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع)، پوست و لثه‌‌‌ها سرایت می‌کنند.

درمان بیماری

دو مرحلة درمان سرطان خون AML بزرگسالان عبارتند از:

    درمان القایی برای فروکشی: این، اولین مرحله درمان است. در این مرحله، هدف نابودی سلول‌های سرطانی در خون و مغز استخوان است. با انجام این مرحله، سرطان خون وارد وضعیت فروکشی می‌‌‌شود.

    درمان پس از فروکشی: این، دومین مرحله درمان است. پس از اینکه سرطان وارد وضعیت فروکشی شد، این مرحله انجام می‌‌‌شود. هدف از درمان پس از فروکشی از بین بردن سلول‌های سرطانی باقیمانده‌ای است که با وجود اینکه فعال نیستند، اما بعید نیست در آینده رشد خود را از سر بگیرند و موجب عود سرطان شوند. به این مرحله، درمان استمرار فروکشی می‌گویند.

علل و عوامل خطرساز بیماری لوسمی نوع AML


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ