پمادهای دارویی روشی برای درمان بیماری گال

amin
معاینه پوست، آزمایش میکروسکوپی پوست برای ثابت کردن وجود مایت های ریزی که باعث بیماری جرب میشوند و بیوپسی پوست (نمونه برداری) از جمله روشهای تشخیصی بیماری گال است.

تعریف بیماری  

گال یک بیماری پوستی است که با خارش پوست خود را نشان می دهد و عامل آن یک جاندار بسیار ریز است که هشت پا دارد و در زیر پوست حفراتی را ایجاد کرده و در این حفرات تخم گذاری می کند و باعث خارش پوست می شود. این جاندار، مایت (Mite) نامیده می شود. در اثر خارش شدید که خصوصا شب ها هنگام خوابیدن به اوج خود می رسد، فرد شدیدا خود را می خاراند که همین باعث ایجاد زخم هایی در سطح پوست می شود.

علائم و نشانه ها

 

 

درمان بیماری

معاینه پوست، آزمایش میکروسکوپی پوست برای ثابت کردن وجود مایت های ریزی که باعث بیماری جرب میشوند و بیوپسی پوست (نمونه برداری) از جمله روشهای تشخیصی بیماری گال است. در عین حال پمادهای دارویی تجویز شده توسط پزشک مثل پرمترین 5 درصد، بنزیل بنزوات، سولفور درپترولاتوم از رایج ترین درمان های بیماری گال محسوب میشوند. البته پماد باید تمام بدن را بپوشاند. معمولا هم درمان گال حدود یک هفته طول می‌کشد. همچنین همه اعضای خانواده، حتی اگر علائمی را نشان ندهند، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرند.

علائم و نشانه ها بیماری گال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهنام

بهنام

1396-09-05 - 23:30 پاسخ

گفتند که درمان خودشون انجام شده ولی باورود به مکانهای عمومی و ورود افراد فامیل به خونه دوباره الوده میشن واز کرم ها وشامپو هم استفاده مکنند

محیا 21 ساله از بندرعباس

محیا 21 ساله از بندرعباس

1395-05-08 - 13:40 پاسخ

محیا 21 ساله از بندرعباس ، شش ماه پیش حین اصلاح موهای زائد بی اختیار خودارضایی کردم ، حین خودارضایی احساس سوزش کردم بعدها متوجه شدم به جرب مبتلا شده ام ، چندین بار با کرم پرمترین و لوسیون لیندان درمان شدم ولی با ورود به فضای باز و گرم و همچنین با تحریک جنسی غیر ارادی انگل ها در بدنم فعال میشوند لطفا برای درمان قطعی راهنمایی بفرمائید.

admin

admin

1395-05-08 - 13:40

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

بیماری جرب یا گال درمان کامل نشده است.به فاصله یک هفته دوبار از شامپو کرم پرمترین و لوسیون لیندان استفاده نمایید.لباس هایی که باید از انگل ضد عفونی شود هنوز ضدعفونی نشده و عامل رشد انگل است.کسانیکه با شما در ارتباط هستند  باعث انتقال مجدد بیماری شده اند و باید درمان شوند.یک هفته طول درمان دارد و در این زمان از ارتباط با افراد ناقل این انگل دوری نمایید تا مبتلا نشوید.دکتر شکوه فر