«یوگا» چه تاثیری بر عملکرد مغز در دوران پیری دارد؟

zahra
محققان تاکنون به کرات از فواید ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن سخن گفته اند اما اکنون فایده جدیدی از یوگا برای کاهش نگرانی و افسردگی در دوران پیری مطرح شده است.

محققان تاکنون به کرات از فواید ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن سخن گفته اند اما اکنون فایده جدیدی از یوگا برای کاهش نگرانی و افسردگی در دوران پیری مطرح شده است.

ورزش یکی از توصیه های همیشگی پزشکان برای سلامت روح و جسم است. یوگا و مدیتیشن جزء ورزش هایی هستند که در سال های اخیر به کرات از فواید آنها سخن گفته شده است. مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که انجام یوگا در دوران پیری و سالمندی می تواند آرامش و کاهش استرس و نگرانی در این دوران را به همراه داشته باشد.

با رسیدن به دوران سالمندی، درد و بیماری های بسیاری به سراغ سالمندان می رود به طوری که هر روز با بیماری و ناراحتی های جدیدی دست به گریبان هستند که آرامش آنها را برهم می زند اما محققان معتقدند سالمندان با انجام ورزش هایی مانند یوگا می توانند به کاهش درد و همینطور افزایش آرامش خود که در نتیجه تغییر عملکرد سلول های مغزی است، بپردازند.

کاهش درد و افزایش آرامش را می توان در عملکرد متفاوت فعالیت مغزی در افرادی دانست که ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن انجام می دهند. در این بررسی، دو گروه مورد آزمایش قرار گرفتند، گروه اول افرادی بودند که ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن را انجام نمی دادند اما گروه دوم را افرادی تشکیل می دادند که بخشی از زمان روزانه خود را به ورزش هایی مانند یوگا اختصاص می دادند.

کاهش درد در گروه دوم را می توان به دلیل کاهش فعالیت قشر جلویی مغز و همینطور افزایش فعالیت قسمت خلفی مغز دانست. افرادی که به فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن می پردازند به طور طبیعی در حال دریافت مسکن هایی برای کاهش درد، دوری از تشویش و استرس و نگرانی در دوران های مختلف زندگی خود بخصوص دوران پیری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ