چرا کسانی که قلب ضعیفی دارند زود عصبانی می‌شوند؟

mousavi
یک متخصص طب سنتی دلایل با اشاره به اینکه کسانی که قلب ضعیفی دارند زود عصبانی یا ناراحت می‌شوند، نکاتی برای حفظ سلامت قلب را تشریح کرد.

قلب از دیدگاه طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است؛ برای داشتن قلبی سالم باید تدابیری را رعایت کرد. البته هر نوع سوءمزاج بر قلب بر رفتار انسان تاثیراتی خواهد گذاشت.

از دیدگاه طب سنتی برخی موادغذایی در تقویت قلب بسیار موثر است که می‌توان به زعفران، دارچین، گلاب، بیدمشک، هل و … اشاره کرد. باید به این نکته اشاره شود که کسانی که قلب ضعیفی دارند زود عصبانی یا ناراحت می‌شوند و تحمل این افراد در برابر محرک‌های روحی و روانی کم است.

قلب برخی افراد دچار سوءمزاج سرد شده است که از دیدگاه طب سنتی نبض ضعیف, غم و اندوه و … از نشانه‌های سوءمزاج سرد قلب است که مصرف گوشت کبک, بلدرچین, زرده تخم مرغ عسلی با دارچین برای این افراد بسیار مفید است.

قلب برخی از افراد دچار سوءمزاج تر شده است که این افراد به قول خودشان ناگهان می‌ترسند و دلشان خالی می‌شود و زود از بین می‌رود، این افراد بسیار زود می‌ترسند حتی با شنیدن یک صدا؛ براین اساس مصرف شربت سیب, آب سیب, سکنجبین نعنایی با عسل, فالوده سیب با گلاب و عسل برای رفع این سوءمزاج در این افراد موثر است.

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی می‌گوید: قلب برخی از افراد دچار سوءمزاج خشک شده است که این افراد معمولاً لاغر, بی‌خواب و به راحتی از هیجانات تاثیر می‌پذیرند و مدتی در بدنشان باقی می‌ماند که مصرف فالوده سیب همراه با گلاب و زعفران برای این افراد مفید است.

برخی از افراد ممکن است که چند سوءمزاج داشته باشند که پرهیز از پُرخوری, پرهیز از ناراحتی و شاد بودن خود به رفع ضعف قلب کمک می‌کند. پرهیز از مصرف آب یا سالاد یا ماست با غذا, جویدن خوب غذا به سلامت قلب کمک می‌کند چرا که اگر آداب صحیح غذاخوردن رعایت نشود موجب صعود بخارات از معده می‌شود که خود این مسئله به ضعف قلب کمک می‌کند.

برخی از موادغذایی مانند ریحان و نعناع, سیر و پسته به قوت قلب کمک می‌کند، باید دانست که سنبل الطیب وسیع کننده عروق خونی است که به تقویت قلب کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطلب مرتبط:

قلب‌تان ضعیف است و باتری می‌خواهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ