مصرف اسیدفولیک در زمان بارداری چه تأثیری بر جنین دارد؟

zahra
متخصص زنان و زایمان: مصرف اسید فولیک سه ماه قبل از بارداری به مادران توصیه می شود

متخصص زنان و زایمان گفت: برای پیشگیری از ناهنجاری های جنین، مصرف اسید فولیک سه ماه قبل از بارداری به مادران توصیه می شود.
لیدا حیدری روز پنج شنبه در کنفرانس علمی ناهنجاری های مادرزادی از دیدگاه ژنتیک پزشکی در تبریز با اشاره به اینکه سالانه بیش از شش میلیون نوزاد غیر نرمال در جهان متولد می شود، افزود: با استفاده از آزمایشات ژنتیک می توان بسیاری از بیماری ها را ارزیابی و از تولد نوزادان غیرنرمال پیشگیری کرد.

وی اعلام کرد: می توان با انجام آزمایش های تشخیصی قبل از تولد به طور قطع گفت جنین به ناهنجاری مادرزادی دچار خواهد داشت یا نه.

حیدری با اشاره به تست های اسکرین یا غربالگری گفت: با انجام این تست ها که با استفاده از خون مادر و سونوگرافی صورت می پذیرد، بیماری های جنین در سه ماه اول و دوم بارداری تشخیص داده می شود.

وی با بیان اینکه سونوگرافی در زمینه تشخیص بیماری های جنین در شکم مادر مهمترین نقش را ایفا می کند، اظهار کرد: در غربالگری افرادی را که دارای ریسک هستند مورد آزمایش قرار می گیرند تا عموم مردم بی جهت درگیر تست های مختلف نشوند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: تست های تشخیصی نیز تست هایی هستند که با استفاده از روش های تهاجمی شامل کشیدن مایع آمونیوتیک و نمونه برداری از پرزهای جفتی در خون بند ناف به طور قطع می توانند بیماری های جنینی را تشخیص دهند.

وی اضافه کرد: پس از انجام تست های تشخیصی و غربالگری در صورتی نوعی ناهنجاری در جنین دیده شود، در صورت رضایت خانواده برای سقط جنین، به مراجع قانونی ارجاع داده می شوند.

منبع: ایرنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ