دلیل خارش پوست سر را دکتر هوشنگ احسانی به شما می گوید

zahra
دکتر هوشنگ احسانی: «خارش طیف وسیع و گسترده ای را شامل می شود و طبعاً دلایل بسیاری هم دارد. بیماری­های داخلی و پوستی می توانند باعث ایجاد خارش شوند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و زیبایی:

دکتر هوشنگ احسانی: «خارش طیف وسیع و گسترده ای را شامل می شود و طبعاً دلایل بسیاری هم دارد. بیماری­های داخلی و پوستی می توانند باعث ایجاد خارش شوند. یعنی در واقع خارش می تواند علامتی از بیماری­های داخلی مثل نارسایی کبد یا کلیه باشد، یا مشکل تیرویید و دیابت که می توانند خارش تولید کنند. در مواردی سرطان­ها نیز ایجاد خارش های شدید و دائمی می­کنند، مثل سرطان خون» به گفته دکتر هوشنگ احسانی، بیماری­های پوستی مثل اگزما یا کلیه نیز می­‌توانند منجر به خارش شوند: «همینطور مصارف دارویی هم می­‌تواند تولید خارش کنند.»

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و زیبایی می‌گوید: «اول باید ریشه و دلیل خارش در هر بیمار مشخص شود و تا علت را نفهمیم نمی­‌توانیم دارو یا درمان تجویز کنیم. فرض کنید در یک نفر خارش علامت نارسایی کلیه باشد تا زمانی که بیماری اصلی این فرد درمان نشود، درمان خارش صرفاً مقطعی و موضعی خواهد بود.» این یعنی برای هر خارشی نمی شود به آنتی هیستامین پناه برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ