توصیه های دکتر هوشنگ احسانی را برای جلوگیری از طاسی وکم پشتی موی سر بخوانید

zahra
دکتر هوشنگ احسانی: کلمه طاسی معمولا در موارد ارثی و در پی بیماری­های هورمونی و البته در آقایان به کار می‌­رود ولی در مورد ریزش مو بیش از سی تا چهل دلیل می‌­تواند موثر باشند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و زیبایی:

پیشنهاد و تجویز دکتر هوشنگ احسانی در بحث ریزش مو نیز تکرار موارد قبلی است: باید به دنبال دلیل اصلی عارضه بود. کلمه طاسی معمولا در موارد ارثی و در پی بیماری­های هورمونی و البته در آقایان به کار می­‌رود ولی در مورد ریزش مو بیش از سی تا چهل دلیل می‌­تواند موثر باشند. مسایل ارثی، کم خونی، کم کاری تیروئید، بیماری­های داخلی، مصرف داروهای شیمیایی، عوارض زایمان، حوادث ناگوار و شوک و استرس ناشی از آن، بیماریهای اعصاب، داروهای مختلف و … همه و همه می­‌توانند دلیل ریزش مو باشند. ریزش مو در جلو و کف سر بیشتر ارثی است و البته در زن و مرد وجود دارد. در خانم­ها طاسی نداریم و بیشتر دخالت یک هورمون باعث ریزش مو می­‌شود.» و اما راه درمان از نظر دکتر هوشنگ احسانی: «هنوز در دنیا درمان قطعی و دائمی برای ریزش مو کشف نشده و همه درمان­ها قطعی است. قرص فیناستایل و محلول­های گیاهی و شیمیایی در دنیا متداول هستند. این نوع درمان­ها بین 30 تا 60 درصد از افزایش ریزش مو جلوگیری می‌کنند. استفاده از روشهایی چون PRP یا مزوتراپی هم علمی نیست و توصیه نمی­‌شود.»

نکته آخر در مورد تاکید دکتراحسانی: «شاید با استفاده از دارو روند ریزش مدتی متوقف می‌شود ولی همیشگی نیست و شاید دوباره این روند فعال شود. همیشه وقتی تمایل افراد وجود داشته باشد افرادی هم هستند که سوء استفاده کنند. این افراد گاه به شکل قانونی یا غیرقانونی ترکیب­‌هایی می سازند یا روش­هایی به کار می­‌برند که مورد تایید علم نیست. در بحث کاشت مو مهم بانک مو یا موهای پشت‌سر است که گیرنده هورمون ندارند و نمی‌ریزند. در این روش اگر موهای پشت سرقوی و کافی باشند، به جلو و کف سر منتقل می شوند و صدالبته درمورد هم جواب نمی دهد.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ