تاثیر معجزه آسای این 5 خوراکی را می دانید؟

mousavi
خستگی، استرس و گرفتاری های مختلف روزمره ممکن است گاه باعث احساس ناامیدی و بی حوصلگی شود. اما دلیلی ندارد تا تسلیم این حالات شویم. در واقع می توان با تغییر در عادات غذایی روحیه شادتر و پرانرژی تری کسب کنیم.

بعضی از خوراکی ها تأثیر بی نظیری برای کسب روحیه و شادابی دارد

شکلات

شکلات یک خوراکی طبیعی ضد افسردگی است که با ترشح هورمون آندروفین، احساس واقعی لذت را ایجاد می کند. ماده ای به نام تئوبرومین عامل این عملکرد مثبت بر اخلاق است. این ترکیب تلخ مزه جز خانواده کافئین است. البته مراقب باشید که در کنار احساس لذت و شادی، شکلات کالری بالایی ندارد و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

قهوه

نوشیدن قهوه در صبح عملکردهای مغز را تحریک می کند و باعث می شود فرد به طور کامل و موثر بیدار شود. بوی منحصر به فرد آن نیز همه را مجذوب می کند. در واقع، کافئین موجود در دانه، برگ ها و میوه آن موجب ایجاد این تاثیرات بر بدن است. البته باید توجه داشت که این مولکول ممکن است باعث ایجاد بی خوابی شود. اگر شب ها قصد نوشیدن قهوه دارید، انواع بدون کافئین را انتخاب کنید.

میوه های تازه

پرتقال، لیمو، موز و به عبارتی همه میوه ها برای عملکرد مطلوب مغز مفید هستند زیرا ریز مغذی هایی دارند که ناقل های عصبی را آزاد می کنند و باعث ایجاد اخلاق خوب می شوند. جالب است بدانید که نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در صبح می تواند احساس بیداری در کمال آرامش را تضمین کند.

خشکبار

میوه ها و سبزیجات خشک حاوی مقدار زیادی منیزیوم هستند که این عنصر به مقابله با استرس و اضطراب کمک می کند. به علاوه این خوراکی ها خواص دیگری نیز دارند که از جمله می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، تنظیم طبیعی قند خون، تاثیر آرام بخشی روی عضلات و پیشگیری از اسپاسم اشاره کرد. مصرف برگه زرد آلو و گردو می تواند یک دوره درمانی منیزیوم باشد.

ماهی آزاد

عدم حضور کافی در معرض نور خورشید و کاهش ویتامین D معمولا می تواند با کاهش روحیه و خلق و خو همراه باشد.  اما برای جبران این کمبود مصرف ویتامین D ضروری است. این در حالی است که ماهی های چرب مانند ماهی آزاد حاوی این ویتامین هستند. به علاوه غنی از امگا 3 هستند که برای سلامت قلب عالی است.

موادی که باید از مصرف آنها اجتناب کرد!

درست است که پیاز اشک شما را در می آورد اما الکل، توتون و چربی ها خلق و خو و عملکرد دستگاه گوارش را تضعیف می کنند و هیچ تاثیری در ایجاد احساس شادی ندارند.

الکل باعث ایجاد خستگی و کاهش تمرکز می شود. همچنین عامل اختلالات رفتاری است و مانع از تصمیم گیری مثبت می شود.

توتون یک زهر واقعی برای جسم و روح است و وابستگی ایجاد می کند که به سختی می توان از آن رها شد.

چربی ها نیز عامل تحلیل حافظه و عملکردهای شناختی هستند.

منبع: قدس آنلاین

مطلب مرتبط:

روغن زیتون چه تاثیری بر شادابی دارد؟


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ