توضیح دکتر شاهین بهجو در مورد کاربردهای تزریق چربی

zahra
دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی): افزایش سن در دهه 50 و بالاتر منجر به گودی ناحیه شقیقه‌ها، عمیق‌تر شدن خطوط اخم، ناحیه پیشانی و نیز خط خنده می‌شود. حجم بافت نرم زیر ابروها نیز کاهش یافته،‌ پلک‌های فوقانی دچار افتادگی و چین‌خوردگی می‌شوند. گاه چین‌خوردگی پلک‌ها به سمت عقب بوده و گودی کاسه چشم را بیشتر نشان می‌دهد. در برخی موارد شلی و افتادگی پوست کاملا مشهود است ولی همین پوستی که شل و اضافه به نظر می‌رسد با جایگزینی حجم چربی زیرپوستی کاملا از بین می‌رود.

دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی)  

افزایش سن در دهه 50  و بالاتر منجر به گودی ناحیه شقیقه‌ها، عمیق‌تر شدن خطوط اخم، ناحیه پیشانی و نیز خط خنده می‌شود. حجم بافت نرم زیر ابروها نیز کاهش یافته،‌ پلک‌های فوقانی دچار افتادگی و چین‌خوردگی می‌شوند. گاه چین‌خوردگی پلک‌ها به سمت عقب بوده و گودی کاسه چشم را بیشتر نشان می‌دهد. در برخی موارد شلی و افتادگی پوست کاملا مشهود است ولی همین پوستی که شل و اضافه به نظر می‌رسد با جایگزینی حجم چربی زیرپوستی کاملا از بین می‌رود. پلک‌های تحتانی نیز حجم خود را از دست داده و حدقه چشم واضح‌تر و فاصله پلک- گونه بلندتر می‌شود. خط لب نازک‌تر شده و به مرور زمان لب‌ها به سمت داخل متمایل می‌شوند. حدود چانه و فک تحتانی از حالت صاف و مشخص خود خارج شده و بافت نرم زیرچانه و غبغب دچار شلی و افتادگی می‌شود.

کاربردهای تزریق چربی

1- جوان‌سازی صورت: یکی از شایع‌ترین کاربردهای تزریق چربی، اصلاح آثار پیری چهره با پرکردن خطوط خنده، اخم و حجم‌دهی به نواحی گودرفته صورت است و بسیاری از بیماران اظهار می‌دارند با این کار ظاهرشان شبیه به عکس‌های دوره جوانی‌شان شده است.

2-  در بیماران جوان‌تر تزریق چربی عموما به منظور اصلاح نقاط چهره مثلا کوچکی گونه‌ها، لب و چانه صورت می‌گیرد. بافت چربی در چنین مواردی مشابه پروتزهای سخت یا گرافت استخوانی عمل کرده و قادر است توازن و هارمونی بیشتری به اجزای چهره بدهد.

3- مقاصد ترمیمی: در برخی موارد تزریق چربی جنبه زیبایی نداشته بلکه به منظور اصلاح ناهنجاری‌های مادرزادی یا عوارض ناشی از جراحی و سوانح قبلی یا به دنبال اعمال جراحی قبلی به کار برود.

4- گذشت زمان چه آثاری روی دست دارد که سن بیمار را لو می‌دهد؟ حتی اگر چهره بیمار جوان به نظر برسد بازهم کاهش حجم یا پوشش بافت نرم روی عروق و تاندون‌های پشت دست باعث می‌شود  که دست استخوانی‌تر به نظر رسیده و رگ و پی روی دست‌ها بیشتر مشخص شود. تزریق چربی ظاهر پرتری به روی دست‌ها داده و با افزایش ضخامت پوست آثار پیری دست را مخفی می‌کند.

5- امروزه لیپوساکشن و لیزر لیپولیز بیش از پیش متداول شده و توسط افرادی با تخصص‌ها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که گاه منجر به عوارض و دفورمیتی‌ها(تغییر شکل شدن‌ها) بد شکل  شدن بدن و اندام‌ها می‌شود که از ناهمواری‌های جزئی تا فرورفتگی‌های بسیار شدید و حتی نکروز کامل بافت متغیر است. اصلاح برخی از نقایص شدید و پیچیده بافتی مستلزم اعمال جراحی متعدد و احتمالا آزاد کردن چسبندگی‌ها از طریق افزودن حجم بافت از طریق تزریق چربی است تا به نتیجه صاف و رضایت‌بخشی برسیم.

بافت چربی علاوه بر آدیپوسیت یا سلول‌ چربی حاوی عناصر مهم دیگر مانند سلول‌های بنیادیstem cell) )سلول‌های اندوتلیال و فاکتورهای رشد سلولی هستند.

  دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی) 
دکتر شاهین بهجو دارای بورد تخصصی جراحی (ترمیمی، پلاستیک و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، عضو جامعه جراحان ایران و عضو جامعه بین المللی جراحان ( ISS ) است. خدماتی در زمینه لیپوساکشن و لیزر لیپولیز،‌ آبدومینوپلاستی، جراحی پستان، لیفت صورت، جراحی بینی، بوتاکس و فیلر، لیفت ابرو، پیشانی و صورت و لیفت پلک ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122147216

02122147217

02122141700

drbehjoo_ir

drbehjoo_ir

 وب سایت: drbehjoo.ir

آدرس مطب: آدرس : سعادت آباد – بین سرو و بوستان – شماره ۱۰۴ – ساختمان نگار – ط ۴ – واحد ۷۹

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سحر

سحر

1394-08-19 - 18:57 پاسخ

من تزریق چربی انجام دادم ولی الان کیس شده باید چیکارکنم؟؟میترسم درش بیارم پوست صورتم بدبشه لطفا کمک کنید

admin

admin

1394-08-19 - 18:57

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .