دکتر شاهین بهجو، شما را با جوانسازی صورت بدون جراحی آشنا می‌کند

zahra
دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی): امروزه روش‌های تزریق و انتقال چربی (lipotransfer) جایگاه مهمی در جوانسازی صورت و حجم‌دهی به اندام‌ها و طب ترسیمی و پلاستیک پیدا کرده است. باتوجه به فرآیند کاسته شدن سلول‌های چربی و قابلیت رشد دائمی آنها امروزه از واژه پیوند بافت چربی(fat grafting)استفاده می‌شود.

دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی) 

انتقال چربی (لیپوترانفسر)؛ روش جدید فیس لیفت بدون جراحی

این پرسش که چه فرآیندی موجب پیری می‌شود از دیرباز ذهن دانشمندان را به خود درگیر کرده است. درگذشته کاهش انعطاف‌پذیری و خاصیت الاستیک پوست و بافت‌های بدن را مسئول افتادگی و پیری چهره می‌دانستند. از این‌رو برای اصلاح افتادگی عمدتا با راهبردهای جراحی اقدام به بالا کشیدن بافت‌ها و عضلات و برداشتن پوست اضافی می‌کنند که اصطلاحا موسوم به لیفت صورت  (face lift)است. اما آنچه در این دیدگاه به فراموشی سپرده شده است این است که علت اولیه کاهش خاصیت الاستیک (کشسانی)  پوست چیست؟ اگرچه علل واضح ژنتیکی و محیطی برای این امر وجود دارد اما علت اصلی افتادگی و پیری صورت فقدان پشتوانه (support) بافتی کافی و کاهش حجم بافت‌های زیرپوستی است. جزء مهم تشکیل‌دهنده این حجم بافتی، چربی است که به مرور زمان از کیفیت و کمیت آن کاسته می‌شود و چهره حالتی تحلیل‌رفته پیدا می‌کند. اجزای دیگری نظیر کلاژن، الاستین، اسیدهیالورونیک و… نیز فاکتورهای حجم‌دهنده مهم محسوب می‌شوند. در ادامه دکتر شاهین بهجو در این زمینه توضیحات کامل‌تری ارائه می‌دهد.

بافت چربی: (اکسیر جوانی)

بافت چربی علاوه بر آدیپوسیت یا سلول‌ چربی حاوی عناصر مهم دیگر مانند سلول‌های بنیاد(stem cell)، سلول‌های اندوتلیال و فاکتورهای رشد سلولی هستند. این سلول‌های بنیادی موسوم به ADSC قابلیت تبدیل به رده‌های مختلف سلولی را داشته و توانایی بالقوه در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن از خود نشان می‌دهند. امروزه روش‌های تزریق و انتقال چربی (lipotransfer) جایگاه مهمی در جوانسازی صورت و حجم‌دهی به اندام‌ها و طب ترسیمی و پلاستیک پیدا کرده است. باتوجه به فرآیند کاسته شدن سلول‌های چربی و قابلیت رشد دائمی آنها امروزه از واژه پیوند بافت چربی(fat grafting)استفاده می‌شود. امروزه راهبرد درمانی اولیه در جوان‌سازی صورت جایگزین کردن این حجم( (volumeاز دست رفته است تا بتواند پشتوانه یا ساپورت خوبی برای پوست فراهم کند. امروزه انتقال چربی با یا بدون تزریق پلاسما در رده‌های مختلف سنی نتایج چشمگیری در اصلاح خطوط عمیق چهره‌، خط خنده (نازولبیال) خط بغض (marionette)وخط اخم و اشک نشان داده است. خوشبختانه در اکثر موارد خود بدن منبع اولیه جایگزینی حجم یا فیلر را به شکل چربی فراهم می‌کند

دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی) 

دکتر شاهین بهجو دارای بورد تخصصی جراحی (ترمیمی، پلاستیک و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، عضو جامعه جراحان ایران و عضو جامعه بین المللی جراحان ( ISS ) است. خدماتی در زمینه لیپوساکشن و لیزر لیپولیز،‌ آبدومینوپلاستی، جراحی پستان، لیفت صورت، جراحی بینی، بوتاکس و فیلر، لیفت ابرو، پیشانی و صورت و لیفت پلک ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122147216

02122147217

02122141700

وب سایت: drbehjoo.ir

drbehjoo_ir

drbehjoo_ir

آدرس مطب: آدرس : سعادت آباد – بین سرو و بوستان – شماره ۱۰۴ – ساختمان نگار – ط ۴ – واحد ۷۹

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ